Point Group liczy na wzrost sprzedaży ‘Wprost’ w IV po spadku w marcu
Sprzedaż tygodnika "Wprost" spadła w marcu br. o nie więcej niż 24% r/r w stosunku do 31-proc. spadku zanotowanego w lutym, wynika z komunikatu Platformy Mediowej Point Group (PMPG) - właściciela tytułu. W kwietniu spółka liczy na niewielki wzrost sprzedaży w skali roku.
"W marcu szacowany spadek sprzedaży (sprzedaż ogółem) w stosunku do marca 2009 powinien wynieść nie więcej niż 24% (przy 31% spadku pomiędzy lutym 2009 a lutym 2010). W kwietniu oczekiwany jest wzrost średniej sprzedaży ogółem o ponad 6,5% w stosunku do roku poprzedniego. Średnia sprzedaż ogółem z wydań kwietniowych powinna przekroczyć wielkość 100 tys. egzemplarzy, co ostatni raz dla pojedynczego numeru miało miejsce w wydaniu 1-2/2010 (wydanie podwójne, świąteczno-noworoczne)" - czytamy w komunikacie.
Spółka powołuje się na wstępne i szacunkowe dane własne wydawcy.
"Traktujemy te szacunki jako początek zmiany trendu spadkowego. Zmiana trendu wymaga czasu, tym bardziej, że w przypadku ‘Wprost' musimy na nowo przekonać czytelników, że jest to tytuł, po który warto sięgać. To nie jest proste zadanie i nie stanie się z dnia na dzień, tym bardziej, że rynek prasy jest dzisiaj rynkiem trudnym i czytelnictwo gazet w ogóle spada" - powiedział prezes PMPG Michał Lisiecki, cytowany w komunikacie spółki.
Lisiecki podkreśla, że nadal trwają prace nad nową strategią dla tygodnika, która powinna trwale odwrócić tendencję i przyczynić się do wzrostu sprzedaży. "Odzyskanie rynku jest możliwe" - podkreślił.
Point Group podało 29 grudnia, że podpisało umowę kupna 80% udziałów AWR Wprost. Wartość transakcji wyniosła 8,07 mln zł.
Nowy wydawca wprowadza w tygodniku zmiany wydawnicze i merytoryczne. Felietonistami tytułu zostali Janusz Palikot, Bartosz Arłukowicz, Ludwik Dorn, Kazimierz Marcinkiewicz i Leszek Miller. W poniedziałek tygodnik poinformował natomiast o zerwaniu współpracy z byłym właścicielem i redaktorem naczelnym "Wprost" Markiem Królem, który w swoim felietonie skrytykował "Gazetę Wyborczą" za opublikowanie listu Andrzeja Wajdy krytykującego pochowanie prezydenta Lecha Kaczyńskiego na Wawelu.
Platforma Mediowa Point Group miała 2,76 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 6,38 mln zł zysku rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Point Group liczy na wzrost sprzedaży ‘Wprost’ w IV po spadku w marcu