SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat i TVN przystąpią do akcji „70 sekund ciszy”. TVP - nie. “Pusty gest”

- Bez własnego "wkładu merytorycznego", a także finansowego, ten gest staje się pusty, by nie powiedzieć fałszywy - ocenia udział nadawców w „70 sekund ciszy”, upamiętniającym 70. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP. Do akcji przyłączyły się główne stacje telewizyjne i radiowe oraz 1500 portali internetowych.

1 sierpnia znaczna część mediów elektronicznych, w tym czołowi nadawcy telewizyjni (Polsat, TV Puls, TVN, TVN7 i TTV), o godz. 17 przez 70 sekund emitować będą specjalny materiał, upamiętniający wybuch Powstania Warszawskiego. Do akcji „70 sekund ciszy” nie włączy się jednak publiczny nadawca, co nie oznacza, że TVP nie zamierza uczcić tego wydarzenia.

- TVP od 31 lipca do 2 sierpnia nada w sumie około 50 godzin materiałów poświęconych Powstaniu Warszawskiemu. Wszystkie pozostałe polskie stacje TV razem nie dadzą nawet dziesiątej części tego - zaznacza Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. - W dodatku o 17:00 będziemy pokazywać właśnie "minutę milczenia" na ulicach Warszawy w TVP Info i TVP1. Zrezygnowanie z tej relacji, by dać czarny ekran i jakieś "odgłosy" jest niepoważne i wynika z niezrozumienia istoty telewizji - dodaje rzecznik.

Rakowiecki przyznaje, że Telewizja Polska cieszy się, że różne media również oddadzą hołd powstańcom i poległym mieszkańcom Warszawy sprzed 70 lat. - Wydaje się nam, że jeszcze lepiej by było, gdyby zdecydowały się pokazać o Powstaniu także coś merytorycznego, a nie poprzestawać na geście. Bez własnego "wkładu merytorycznego", a także finansowego, ten gest staje się pusty, by nie powiedzieć wręcz, że fałszywy - zaznacza Jacek Rakowiecki.

W przesłanym do naszej redakcji komunikacie Telewizja Polska zapewnia, że upamiętni 70. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego na dziewięciu swoich antenach. „Dla nadawcy publicznego to nie tylko wyraz hołdu dla heroizmu jego uczestników, lecz też układająca się w pasjonującą, publicystyczną i artystyczną opowieść o roli i znaczeniu Powstania dla kilku generacji współczesnych Polaków” - czytamy w komunikacie.

Ideą społecznej akcji „70 sekund ciszy na 70-lecie Powstania Warszawskiego” jest, by o godzinie „W” polskie media publiczne i niepubliczne wyemitowały specjalnie przygotowany utwór „70 sekund dla Powstańców”, na który składają się elementy ciszy przeplatanej archiwalnymi odgłosami walk.

Pomysłodawcą akcji „70 sekund ciszy” jest agencja Ogilvy & Mather Advertising przy współpracy z domem mediowym Maxus.

Udział w akcji zadeklarowały stacje telewizyjne (Polsat, TVN, TVN 7, TTV, Fokus TV, Polo TV, Eska TV, Puls, Puls 2, History, History HD, CI Polsat, STARS.TV, VOX Music TV, Orange Sport TV) i radiowe (RMF FM, RMF Classic, RMF Maxx, TOK FM, Rock Radio, Eska, Eska Rock, Wawa, Plus, Vox FM, Złote Przeboje, Akademickie Radio Centrum, Nasze Radio Sieradz, Radio Nostalgia, Radio Stargard, Radio Żnin FM), a także ponad 1500 portali internetowych (m.in.: Onet.pl, Wp.pl, O2.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Se.pl, Open FM, Gadu-Gadu, Filmweb.pl, Murator.pl, Eska.pl, newsweek.pl, RMF on,TUBA.fm, Polskapresse - 13 witryn regionalnych, Media Regionalne - 11 witryn regionalnych oraz sieci reklamowe Goldbach Audience - ponad 700 witryn, Evolution Media - ponad 400 witryn, Ad-Vice - ponad 300 witryn i IDMnet - ponad 300 witryn).

Plansze "70 sekund ciszy" na swoich nośnikach pokażą też CityINFOtv (AMS), InfoScreen (Stroer) i IMS.

Rzecznik prasowy Polskiego Radia, pomimo kilku prób kontaktu, nie odpowiedział nam na pytanie czy publiczny nadawca do akcji również się przyłączy.

Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN przystąpią do akcji „70 sekund ciszy”. TVP - nie. “Pusty gest”

55 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TV
I to ma byc Publiczna telewizja??? i za to oni chco abonament niech sie wypchajo.. TVP Jako pierwsza powinna powiedziec tak..A stacje komercyjne czasami wiecej misji majo niz te cale TVP
0 0
odpowiedź
User
zniesmaczony
Pusta i fałszywa to jest tvp! I jak zawsze kasa w tle... żenua! Tylko potrafią wyciągać łapy po pieniądze
0 0
odpowiedź
User
suma
Ale festiwal grilla w publicznej to pasuje???I kabarety krążące koło 4 liter?
0 0
odpowiedź