Polska reklama radiowa dalej w górę, liderem wzrostów Grupa RMF
We wrześniu br. polscy nadawcy radiowo cennikowo zarobili z reklam 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost tych przychodów zanotowała liderująca na rynku Grupa RMF.
Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich nadawców radiowych we wrześniu br. wyniosły 231,6 mln zł, czyli o 20,3 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym wrzesień był kolejnym miesiącem dużych wzrostów reklamowych na polskim rynku radiowym. W sierpniu nadawcy zarobili bowiem z reklam 22,9 proc. więcej niż rok wcześniej (szczegóły na ten temat), w lipcu – 22,1 proc. (więcej), a w całym I półroczu – 13,9 proc. (więcej).
Liderująca na rynku Grupa RMF zanotowała we wrześniu największy w skali roku wzrost cennikowych wpływów reklamowych, wynoszący 36,1 proc. Polskie Radio „na papierze” zarobiło z reklam 25,8 proc. niż rok wcześniej, Grupa Radiowa Agory – 19,9 proc. więcej, a Grupa Radiowa Time – 14,6 proc. więcej. Natomiast cennikowe przychody reklamowe Eurozetu zwiększyły się w skali roku o 6,9 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji) | ||
IX.2010 | IX.2009 | |
Grupa RMF | 78 387 081 zł | 57 573 881 zł |
Eurozet | 50 869 500 zł | 47 592 323 zł |
Grupa Radiowa Time | 49 595 151 zł | 43 292 474 zł |
Agora | 28 636 741 zł | 23 877 040 zł |
Polskie Radio | 18 632 378 zł | 14 804 650 zł |
monitorowane stacje razem | 231 630 785 zł | 192 479 118 zł |
Dołącz do dyskusji: Polska reklama radiowa dalej w górę, liderem wzrostów Grupa RMF