Polski rynek reklamy internetowej wzrósł o 14 proc.
Wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła w I półroczubr. 658 mln zł, czyli o 14-proc. więcej niż w tym samym okresieubiegłego roku - wynika z badania IAB AdEx. Prawie połowęprzychodów generują nośniki graficzne, a najszybciej rozwija sięreklama w wyszukiwarkach.
Z badania AdEx - przeprowadzonego przez IAB Polska iPricewaterhouseCoopers na 31 najważniejszych firmach działającychna polskim rynku reklamy internetowej - wynika, że w I półroczu br.przychody branży wyniosły 658 mln zł. Oznacza to wzrost o 14 proc.porównaniu z tym samym okresem 2008 roku, a o 12 proc. - biorąc poduwagę tylko 27 firm objętych oboma falami badania.
Największy udział w wartości branży (prawie 50 proc.) ma reklamagraficzna (display), w której z kolei prawie 70 proc. przychodówgenerują formy wbudowane w treść stron. Z kolei reklamy wwyszukiwarkach (SEM) stanowią już 25 proc. wartości całego rynku,czyli o 4 proc. więcej niż w I półroczu 2008 roku. Wzrósł teżudział reklamy rozliczanej w modelu efektywnościowym (CPA) - z 7,5proc. w I półroczu ub. roku do 10 proc. w tym samym okresie br.
- Reklama internetowa w Polsce rozwija się nawet w bardzotrudnym okresie gospodarczym, a biorąc pod uwagę duży potencjałtego rynku, wynikający z dużo niższej penetracji internetu niż wkrajach Europy zachodniej i stopniową migrację budżetów reklamowychdo sieci, przyszłość reklamy online zapowiada się dobrze -komentuje Marcin Kałkucki, starszy menedżer w zespole ds. sektoratelekomunikacji, mediów i technologii w PricewaterhouseCoopers. -Warto zwrócić uwagę na minimalny jeszcze w Polsce udział reklamyvideo, który powinien zwiększać się wraz z poprawą infrastruktury,podobnie jak wartość reklamy internetowej w urządzeniach mobilnych- dodaje.
Dołącz do dyskusji: Polski rynek reklamy internetowej wzrósł o 14 proc.