Prezes Ekstraklasy: nowa umowa sponsorska w ciągu pół roku za 20 mln zł
Dariusz Marzec, prezes spółki Ekstraklasa SA, poinformował, że firma prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami dotyczące głównego pakietu sponsorskiego rozgrywek. Jest on wyceniany na ok. 20 mln zł i może zostać podzielony na dwie części: dla sponsora tytularnego i głównego.
Piłkarska Ekstraklasa nie ma sponsora tytularnego od początku bieżącego sezonu, kiedy zakończyła się druga dwuletnia umowa z T-Mobile Polska. Telekom zdecydował się mocno ograniczyć współpracę i został partnerem technologicznym rozgrywek.
W niedzielę w programie „Cafe Futbol” w Polsat News Dariusz Marzec, który od lipca br. jest prezesem spółki Ekstraklasa SA zarządzającej tymi rozgrywkami, poinformował, że prowadzone są obecnie rozmowy z kilkoma firmami zainteresowanymi głównym pakietem sponsorskim. Przy czym sporym ograniczeniem jest cena tego pakietu - ok. 20 mln zł. - Na wydanie takiej kwoty na sponsoring może pozwolić sobie tylko kilka firm - przyznał Marzec.
Szef Ekstraklasy zaznaczył jednak, że główny pakiet sponsorski może zostać podzielony na dwie części. W tym wariancie rozgrywki będą mieć sponsora tytularnego i głównego, którzy podzielą się jego kosztami.
Dariusz Marzec stwierdził, że rozmowy powinny zostać sfinalizowane w ciągu jednego-dwóch kwartałów. - Firmy przygotowują obecnie budżety na przyszły rok - wyjaśnił. Czy kluby nie mają pretensji do kierownictwa Ekstraklasy, że przez sporą część sezonu nie otrzymały pieniędzy od głównego sponsora? - Takie oczekiwania klubów są naturalne i całkowicie je rozumiemy - stwierdził Marzec.
Dodał przy tym, że na postrzeganie Ekstraklasy wśród partnerów biznesowych ma wpływ kilka czynników, m.in. bezpieczeństwo na stadionach, dlatego spółka poświęca dużo uwagi podnoszeniu standardów w tym zakresie i komunikowaniu tego w mediach. Kluczowa jest też frekwencja na meczach i ogólne zainteresowanie rozgrywkami. Marzec zwrócił uwagę, że w Niemczech, gdzie stadiony pierwszej ligi są wypełnione przez kibiców średnio w ponad 90 proc., zainteresowanie piłką nożną deklaruje ponad połowa społeczeństwa, natomiast w Polsce - tylko kilkanaście proc. - Brakuje nam pospolitego ruszenia na stadiony. To nakręciłoby wpływy biznesowe dla klubów - ocenił szef Ekstraklasy.
Dołącz do dyskusji: Prezes Ekstraklasy: nowa umowa sponsorska w ciągu pół roku za 20 mln zł