Niemiecka grupa medialna ProSiebenSat.1 planuje cięcia kosztów i zwolnienia
Dyrektor generalny ProSiebenSat.1, Bert Habets, w tym tygodniu ogłosił plany redukcji zatrudnienia i kosztów, koncentrując działalność grupy medialnej na wewnętrznej platformie streamingowej Joyn. Habets chce się pozbyć internetowego serwisu randkowego i szuka odpowiedniego nabywcy.
Bert Habets objął stanowisko dyrektora naczelnego w zeszłym roku, wkraczając do firmy w niespokojnym okresie, kiedy grupa medialna wdrażała plan zmian.
Cięcie kosztów
Na konferencji prasowej w swojej centrali w południowych Niemczech Habets ogłosił redukcję zatrudnienia i plan cięcia kosztów w perspektywie średnioterminowej, nie podając dokładnych liczb.
Habets powiedział Reutersowi w rozmowie telefonicznej, że ProSiebenSat.1 szuka nowego właściciela dla swojego portalu randkowego ParshipMeet Group, który określił jako „niebędący już częścią podstawowej działalności”. Nie wykluczył pierwszej oferty publicznej, ale powiedział, że jest to nierealne w obecnym klimacie rynkowym.
„Prawdopodobnie będziemy potrzebować kilku tygodni” - powiedział o nakreśleniu zakresu zwolnień i oszczędności, ponieważ trwają negocjacje z przedstawicielami pracowników.
O ParshipMeet Group powiedział, że nacisk kładziono na usprawnienie działalności, „a następnie w kolejnym kroku znalezienie najlepszego właściciela tego składnika aktywów”.
Opóźniona publikacja wyników za 2022
Grupa medialna opóźniła publikację swoich wyników za 2022 r., a także doroczne walne zgromadzenie (AGM), powołując się na kwestie regulacyjne dotyczące jej działalności.
Brak publikacji wyników do końca kwietnia skutkowałby także czasowym wypadnięciem grupy z indeksu giełdowego MDAX (.MDAXI) we Frankfurcie.
Główny inwestor grupy, MFE-MediaforEurope (MFEB.MI), kontrolowany przez rodzinę byłego premiera Włoch Silvio Berlusconiego, wydał we wtorek oświadczenie po konferencji prasowej ProSiebenSat.1.
Komentarz inwestora
„Jako większościowy i długoterminowy akcjonariusz MFE-MEDIAFOREUROPE przyjmuje do wiadomości aktualne informacje przekazane przez zespół zarządzający ProsiebenSat.1 na temat przyszłych priorytetów strategicznych i planowanych działań mających na celu sprostanie wyzwaniom obecnego otoczenia rynkowego” – napisano.
ProSiebenSat.1 należy do największych nadawców telewizyjnych w Niemczech oferując dostęp do takich stacji jak ProSieben, Sat.1 czy Sat.1 Gold. Koncern jest obecny także w Szwajcarii, USA, Kanadzie, Francji i Rosji.
Sytuacja musi wyjaśnić się przed 2 maja, na który planowano zebranie walne.
Dołącz do dyskusji: Niemiecka grupa medialna ProSiebenSat.1 planuje cięcia kosztów i zwolnienia