Radio TOK FM z ponad 17 tys. subskrybentów oferty cyfrowej
W ramach cyfrowej oferty Radia TOK FM (Grupa Radiowa Agora) dostęp do podcastów w segmencie Premium wykupiło ponad 17 tys. osób. Spółka podaje, że to wynik lepszy o 70 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Jak podaje spółka, na koniec 2018 roku liczba aktywnych subskrypcji przekroczyła 15 tys., natomiast po I kwartale 2019 r. sięgnęła poziomu ponad 17 tys. Od 2019 r. więcej subskrybentów wykupuje dostęp ze smartfonów niż z komputerów.
Firma nie informuje, ile wyniosły łączne przychody ze sprzedaży tej oferty ani ile średnio płacił za nią każdy użytkownik.
Na tokfm.pl i w aplikacji można słuchać Radia TOK FM na żywo, otagowanych i opisanych audycji w formie podcastów, przedłużonych wersji programów radiowych, materiałów archiwalnych oraz ponad 10 podcastów internetowych. W sumie subskrybenci mają do wyboru ponad 65 tys. audycji politycznych, ekonomicznych, naukowych czy poradniczych, co daje w sumie około 200 cykli tematycznych. Co tydzień przybywa ok. 250 nowych odcinków programów.
- Subskrypcji Premium TOK FM przybywa nam ostatnio zdecydowanie szybciej niż w poprzednich latach. To z jednej strony efekt mody na podcasty, ale przede wszystkim to zasługa naszych konsekwentnych działań w zakresie rozwoju oferty i nieustannego przekonywania użytkowników, ile korzyści zapewnia dostęp do unikalnych treści audio on-demand - komentuje Jarosław Śliżewski, dyrektor obszarów cyfrowych w Grupie Radiowej Agory.
Radio TOK FM rozwija swoją ofertę subskrypcji od 2014 roku. Oferta podcastów składa się z trzech pakietów: pierwszy obejmuje dostęp tylko w serwisie, drugi - w serwisie i aplikacji mobilnej na jednym urządzeniu, a trzeci - na stronie i w aplikacji na czterech urządzeniach. Przy wykupieniu na miesiąc pakiety kosztują odpowiednio 14,90 zł, 19,90 zł i 29,90 zł, przy wykupie na kwartał - 12 zł, 17 zł i 24 zł, a przy zakupie na 12 miesięcy - 10 zł, 14 zł i 19 zł.
W zaprezentowanej w połowie ub.r. strategii na najbliższe lata Agora planuje, że do 2022 roku za podcasty TOK FM będzie płacić 30 tys. użytkowników. We wrześniu ub.r. w ofercie pojawiły się codziennie cykle, które są publikowane tylko w internecie.
Radio TOK FM w 2019 roku uruchomiło także specjalną akcję w Asystencie Google pozwalającą na sterowanie głosowe Radiem TOK FM w polskiej wersji językowej. Wdrożono także projekt „Search the Radio”, dzięki któremu możliwe jest pełnotekstowe wyszukiwanie w treściach audycji radiowych.
Według badania Radio Track w I kwartale br. TOK FM miało 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności. Natomiast serwis internetowy stacji w styczniu br. zanotował 1,56 mln realnych użytkowników i 4,71 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Dołącz do dyskusji: Radio TOK FM z ponad 17 tys. subskrybentów oferty cyfrowej