Radio wciąż popularniejsze od streamingu muzyki
Streaming stanowi coraz popularniejszy sposób słuchania muzyki, ale cały czas najchętniej wykorzystywane jest do tego radio.
Z badania Edison Research przeprowadzonego w maju 2016 r. na grupie ponad 8,5 tys. konsumentów z USA w wieku minimum 13 lat wynika, że 44 proc. czasu poświęcanego przez nich na słuchanie muzyki przypada na radio AM/FM.
Następne w kolejności są: muzyka zakupiona (w tym płyty CD i cyfrowe pliki) oraz streaming. Te dwa formaty odpowiadają kolejno za 18 proc. i 17 proc. czasu przeznaczanego na muzykę.
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku urządzeń wykorzystywanych do słuchania muzyki. Na pierwszym miejscu znalazły się radioodbiorniki (41 proc.), które wyprzedziły urządzenia mobilne (23 proc.) oraz pecety (16 proc.).
Przy wciąż dominującej pozycji jaką ma radio, szybko rośnie popularność streamingu muzyki. Z danych International Federation of the Phonographic Industry wynika, że w 2015 roku subskrybentami tego typu usług było na całym świecie 68 milionów osób, w porównaniu do 41 milionów w roku 2014.
Dołącz do dyskusji: Radio wciąż popularniejsze od streamingu muzyki
Fajnie by było zobaczyć całościowe badania obejmujące trendy we wszytkich tych zakresach