Rakuten szykuje serwis streamingowy z reklamami. W ofercie będą hity z Hollywood i własne produkcje
Należąca do japońskiego koncernu Rakuten platforma Rakuten.tv zapowiedziała uruchomienie nowego serwisu VOD, do którego dostęp będzie darmowy w zamian za nadawanie użytkownikom reklam. Zgodnie z planem na początku w bibliotece znajdą się znane filmy i seriale pochodzące z Hollywood oraz od lokalnych producentów, w przyszłości będą to także oryginalne treści firmowane przez Rakuten.
Rakuten to japoński producent urządzeń elektronicznych będący m.in. oficjalnym sponsorem klubu FC Barcelona. Od 2017 r. firma prowadzi serwis VOD Rakuten.tv, którego partnerami są platformy Wuaki, ShowTime oraz Viki. Obecnie Rakuten.tv funkcjonuje w kilkunastu krajach w Europie, w lutym br. pojawił się także w Polsce, choć wciąż nie działa u nas w lokalnej wersji językowej.
Teraz podczas konferencji Mipcom 2019 Jacinto Roca, współzałożyciel i szef Rakuten zapowiedział kolejną ofertę w segmencie VOD. Chodzi o nowy serwis streamingowy związany ściśle z platformą Rakuten.tv. Ma on oferować darmowy dostęp do biblioteki w zamian za konieczność oglądania przez użytkowników reklam.
Według zapowiedzi w pierwszym etapie na ofertę planowanej platformy złożą się znane filmy i seriale wyprodukowane w Hollywood, jednak listy konkretnych tytułów nie podano. Poza tym widzowie będą mogli oglądać propozycje pochodzące od lokalnych producentów z konkretnych krajów, na których będzie działać platforma.
Rakuten obiecuje, że w przyszłości w serwisie pojawią się także oryginalne treści stworzone na specjalne zamówienie.
Na razie nie wiadomo kiedy i na jakich rynkach ma się pojawić w pierwszej kolejności nowy serwis typu AVOD. Ograniczono się jedynie do zapowiedzi że wersja beta stanie się dostępna w modelach telewizorów typu Smart TV wypuszczonych na rynek w 2019 r.
Dołącz do dyskusji: Rakuten szykuje serwis streamingowy z reklamami. W ofercie będą hity z Hollywood i własne produkcje