Reklamy tygodnia: IKEA, Nike, Plush, Pampers, Danio (wideo)
W zestawieniu najciekawszych według Wirtualnemedia.pl reklam mijającego tygodnia znalazły się trzy rodzime i dwie zagraniczne. Są to spoty promujące w Polsce Danio Shake It, markę Plush i meble IKEA oraz globalne reklamy marek Nike i Pampers.
IKEA Polska: muzyczny pokój nastolatki
Choć reklama dotyczy mebli, to nie są one głównym bohaterem reklamy. Na pierwszym planie jest nastolatka i jej pasje, a reklama pokazuje, jak ważna dla młodych ludzi jest własna przestrzeń, w której mogą realizować swoje zainteresowania.
IKEA Polska w nowej kampanii wspiera promocję cenową mebli do pokojów dziecięcych. Spot pokazuje nastolatkę, która we własnym pokoju słucha i naśladuje ulubionego piosenkarza, co nie do końca rozumieją jej rodzice. Ma to podkreślać, że dla dorastających dzieci własna przestrzeń jest ważna do rozwijania pasji, zupełnie odrębnych od zainteresowań dorosłych.
Kampania reklamowa wspiera promocję, w ramach której ceny wybranych mebli do pokojów dla młodszych i starszych dzieci są w sklepach IKEA obniżone o 10 proc. Taka oferta będzie obowiązywać do 23 sierpnia.
Akcja reklamowa potrwa do zakończenia promocji cenowej. Obejmuje telewizję (15- i 30-sekundowa wersja spotu), prasę, internet (m.in. aktywności w wyszukiwarkach) oraz własne kanały komunikacji IKEA.
Agencje: Grey Group Poland (kreacja), Tank Production (produkcja), Kalicińscy.com (internet), MEC (media).
Danio Shake It: Mały Głód zapity
Dość ciekawa koncepcja reklamy, naśladującej relację telewizyjnego kanału informacyjnego, której głównym bohaterem został ożywiony nowy produkt marketera.
Danone obecną kampanią wspiera nowy produkt w ofercie marki Danio - Danio Shake It w opakowaniu ze słomką.
W pierwszym etapie kampanii emitowany był znany z wiosennej kampanii spot „Kung-fu”, do którego dodano imitujący program informacyjny "przekaz z ostatniej chwili" o zapiciu Małego Głoda i wprowadzeniu nowego produktu.
Kolejny spot utrzymany jest w podobnej „newsowej” stylistyce. Pokazuje szerszą relację z miejsca zapicia Małego Głoda przez grupę młodzieży. Informuje również o grze dostępnej na stronie Danio.com.pl.
W grze, opartej na mechanizmie Google Street View, sugerując się wskazówkami i kompasem należy przemieszczać się ulicami miasta i znaleźć znacznik sugerujący, że to właśnie w tym miejscu Mały Głód został zapity. Po odnalezieniu obrysu Małego Głoda na uczestników czeka krótkie zadanie konkursowe - napisanie krótkiej historii tego, co wydarzyło się na miejscu. Zabawa potrwa do końca sierpnia.
Jednocześnie w miejscowościach nadmorskich są organizowane eventy z grą miejską, w której zawodnicy będą mieli za zadanie dotrzeć do miejsca zapicia Małego Głoda. Eventy odbędą się w Międzyzdrojach (18 lipca), Kołobrzegu (25 lipca), Łebie (1 sierpnia), Sopocie (8 sierpnia), Dębkach (15 sierpnia) i Helu (22 sierpnia). Będą promowane na antenie RMF Maxxx, a relacje z nich będą emitowane w 4fun.tv.
Agencje:Young&Rubicam (kreacja), VML Poland (internet), MediaCom Warszawa (media), ATW Commucaitions (PR).
Nike: „Short A Guy
Nike kolejny raz stawia na emocje i opowiada o marzeniach, pokazując że razem z tą marką nie ma rzeczy niemożliwych.
W trwającej 90 sekund reklamie zatytułowanej „Short A Guy” zwykły amerykański, czarnoskóry nastolatek zostaje zaproszony do gry przez najbardziej znanych sportowców. W kolejnych kadrach staje na jednym boisku z gwiazdami koszykówki, baseballu, plażowej siatkówki, piłki nożnej, biegnie też w maratonie. Wszystko w tempie godnym sportowych zmagań na najwyższym poziomie.
- Nasz film oraz hashtag #TakeonTJ są częścią kampanii, która oferuje naszym klientom stroje i akcesoria będące najlepszym wyborem tego lata - wyjaśnia David Schriber, wiceprezes ds. marketingu firmy Nike. - TJ symbolizuje sportowego przeciwnika, którego zawsze chciało się pokonać, ale nigdy nie wystarczało na to sił. Chcemy zainspirować ludzi i pokazać im, że dzięki wytrwałemu treningowi mogą dokonać wszystkiego i spełniać marzenia – dodaje.
Agencja: Wieden+Kennedy Portland
Plush: lepiej przygarnij Vansy
W przypadku tej reklamy na uwagę zasługuje sposób, w jaki marketer promuje wspólną promocję Plusha i marki Vans - nie informuje w powszechny, wręcz banalny sposób, że dzięki nam dostaniesz zniżkę na zakup Vansów. Robi to przewrotnie - pokazuje kłopotliwego psa i poleca: „Lepiej przygarnij Vansy”. Ta przewrotność wywołała niezwykle ożywioną dyskusję i masę dość krytycznych komentarzy w sieci - a zatem efekt osiągnięty: o marce jest głośno.
W ramach taryfy Plush (oferowanej przez Polkomtel) uruchomiono Strefę Plusha z rabatami na różne produkty i usługi. Wspiera to kampania reklamowa, w której brand hero marki Plush występuje razem ze sprawiającym kłopoty psem.
Okresowe rabaty w Strefie Plusha dotyczą różnych produktów użytku codziennego, a także filmów, muzyki, gier i usług telekomunikacyjnych (oprócz zniżek także ekstrabonusy do doładowań). Są dostępne dla użytkowników Plush Na Kartę i Plush Mix korzystających z taryfy od minimum 30 dni i mających aktywne konto. Kody rabatowe otrzymuje się SMS-owo, po wysłaniu bezpłatnego SMS-a pod numer 80444. Jako pierwsza dostępna jest 30-procentowa zniżka na wszystkie modele butów Vans. Promująca to kampania pokazuje, jak misiek Plushak, brand hero marki Plush, w czasie wakacyjnego wyjazdu przygarnia do namiotu bezpańskiego psa, który okazuje się sprawiać dużo kłopotów. Z tego powodu Plush przekonuje: „Lepiej przygarnij Vansy”.
Akcja reklamowa prowadzona jest w telewizji, kinach, internecie (m.in. na profilach Plusha na Facebooku, Instagramie i Snapchacie), prasie, radiu oraz na outdoorze (citylighty).
Agencje: Scholz&Friends Warszawa (kreacja), Media Direction (media), TFP (produkcja), Human Ark (animacja)
Pampers: kołysanka na całe życie
Urocza i wzruszająca reklama pieluch Pampers, w której de facto produktu jako takiego nie ma. Pojawia się dopiero pod koniec spotu. Wzrusza opowiedziane w nim słowami pięknej kołysanki życie człowieka, który zostaje rodzicem, to jak dziecko zmienia jego świat i podejście do codzienności.
Koncern Procter&Gamble prowadzi w Stanach Zjednoczonych kampanię wizerunkową marki Pampers. Działania realizowane są pod hasłem „Pampers: Hush Little Baby. #BetterForBaby”. Reklamę wyprodukowało studio Pulse Film.
Pokazano w niej co człowiek może zrobić dla dziecka oraz uczucia związane z bycie rodzicem. To, ile dobra w ludziach wywołuje pojawienie się na świecie nowego członka rodziny. Opowiedziano to słowami kołysanki „Hush little baby” (MassiveMusic).
Na potrzeby spotu zmodyfikowano jej tekst, dopasowując do pokazywanych w nim historii. Kołysankę maleństwu śpiewa, tuląc je na rękach, matka. Opowiada np. o tym, że nadejdzie dzień, gdy babcia zacznie uczyć je czytać, że wujek obiecuje rzucić palenie, itp. Reklama w ciągu dwóch pierwszych dni od emisji miała 1,5 mln wyświetleń na YouTube.
Agencja: Saatchi&Saatchi Nowy Jork
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: IKEA, Nike, Plush, Pampers, Danio (wideo)
jak zawsze.