Rosną wpływy reklamowe „Wprost”, „Party” i „Vivy!”, w dół „Gala” (TOP10)
W pierwszym kwartale br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były o 5,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. O ponad 30 proc. wzrosły wpływy „Wprost” i „Party”, a jako jedyny tytuł w czołówce spadek zanotowała „Gala”.
Cennikowe wpływy reklamowe czasopism (bez autopromocji i rabatów) od stycznia do marca br. wyniosły 602 mln zł, o 32,1 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 5,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Jednak faktyczne przychody mogły zmaleć. W 2013 roku bowiem cennikowa wartość reklam w magazynach wzrosła o 7,8 proc. (zobacz szczegóły), ale rzeczywiste wydatki, według szacunków Starlinka, zmniejszyły się o 14 proc., do 513,6 mln zł (więcej na ten temat). ZenithOptimedia prognozuje, że w br. nakłady reklamowe w czasopismach zmaleją o 14,9 proc. (przeczytaj więcej).
>>> Przeglądaj okładki gazet i czasopism w naszym nowym dziale Jedynki
W pierwszym kwartale br. tak jak rok wcześniej cennikowo najwięcej z reklam zarobił „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jego wpływy wyniosły 31 mln zł, po wzroście w skali roku o 367 tys. zł (czyli o 1,2 proc.). Na drugie miejsce wskoczyła „Gala” (Burda International Polska), której przychody zwiększyły się o 3,83 mln zł (czyli o 15,5 proc.), do 28,57 mln zł.
Jeszcze większe wzrosty cennikowych wpływów z reklam osiągnęły „Wprost” (AWR Wprost) i „Party” (Edipresse Polska). Pierwszy tytuł zarobił o 6,68 mln zł więcej niż rok wcześniej (33,2 proc. w górę), a drugi o 4,66 mln zł więcej (31,2 proc. w górę).
Przychody „Flesza” (Edipresse Polska) zwiększyły się w skali roku o 1,32 mln zł (9 proc. w górę), a „Forbesa” (Ringier Axel Springer Polska) - o 1,3 mln zł (10,6 proc. w górę). Niewielkie wzrosty osiągnęły też „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 397 tys. zł, czyli o 1,5 proc., „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - o 374 tys. zł, a więc o 1,5 proc., oraz „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 273 tys. zł, czyli o 2,1 proc.
W czołowej dziesiątce spadek cennikowych wpływów reklamowych zanotowała tylko „Gala” (Burda International Polska) - zarobiła o 354 tys. zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza 2,7 proc. w dół. Jednak tytuł ten podniósł ceny reklam dopiero od lutego br., podczas gdy wydawcy pozostałych magazynów wprowadzili podwyżki już od stycznia br.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-III 2013 |
I-III 2014 |
TELE TYDZIEŃ |
30 625 298 zł |
30 992 883 zł |
VIVA |
24 745 706 zł |
28 572 042 zł |
NEWSWEEK POLSKA |
26 731 996 zł |
27 129 248 zł |
WPROST |
20 135 767 zł |
26 819 183 zł |
TWÓJ STYL |
24 107 165 zł |
24 481 620 zł |
PARTY |
14 942 657 zł |
19 598 962 zł |
FLESZ |
14 751 025 zł |
16 073 831 zł |
FORBES |
12 292 750 zł |
13 591 926 zł |
PRZYJACIÓŁKA |
12 994 612 zł |
13 267 346 zł |
GALA |
12 876 263 zł |
12 522 115 zł |
monitorowane tytuły razem |
569 823 143 zł |
601 968 295 zł |
Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy reklamowe „Wprost”, „Party” i „Vivy!”, w dół „Gala” (TOP10)