SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rusza radiowa „Czwórka”

2 sierpnia br. Polskie Radio Euro zmieni nazwę na Polskie Radio Czwórka.  - To konsekwencja nazewnictwa pozostałych anten Polskiego Radia - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Łuszczewski, szef anteny.

Nazwa „Polskie Radio Euro” funkcjonuje od 2008 roku, wcześniej rozgłośnia nosiła nazwę „Polskie Radio Bis”. Stacja powstała w 1994 roku i od samego początku adresowana jest do młodych słuchaczy. Na początku istnienia nadawano przede wszystkim audycje o charakterze popularno-naukowym, obecnie w programie przeważają: muzyka pop, najświeższe wiadomości z kraju i ze świata, a także liczne informacje sportowe.

W przeszłości z rozgłośnią było związanych wielu dziennikarzy znanych dziś w świecie medialnym, m.in. Radek Brzózka, Maciek Rock, Tomasz Michniewicz oraz Kamil Dąbrowa. Przez pewien czas dyrektorem Radia Bis był Jacek Sobala, ostatnio szef radiowej Trójki.

O rebrandingu Polskiego Radia Euro rozmawiamy z Krzysztofem Łuszczewskim, obecnym dyrektorem rozgłośni.


Krzysztof Lisowski: Dlaczego nazwa Polskie Radio Euro zmieniana jest na „Czwórkę”?
Krzysztof Łuszczewski, dyrektor Polskiego Radia Euro (PR IV):
Jest to konsekwencja nazewnictwa pozostałych anten Polskiego Radia. Dopełnieniem logicznym nazw Jedynka, Dwójka i Trójka jest z oczywistych względów Czwórka. Sądzimy, iż tego rodzaju konsekwencja ułatwi budowanie i utrwalanie marki, zarówno na poziomie korporacyjnym, jak i w odniesieniu do naszej anteny. Poza tym nazwa „Program Czwarty” pojawia się w Ustawie o radiofonii i telewizji i nadal funkcjonuje w wewnętrznych regulacjach PR.  
 
Zmiana nazwy rozgłośni teoretycznie powinna iść w parze ze zmianami programowymi.
Rebranding w naszym przypadku nie wiąże się w żaden sposób ze zmianą kontentu. Obecna ramówka, po ostatnich nieznacznych modyfikacjach, zostanie w Czwórce utrzymana.
 
Czy zmienia się grupa docelowa odbiorców?
Podstawową grupą odbiorców jest obecnie grupa od 25 do 40 lat. Sądzimy, że zmiana nazwy nie wpłynie w żaden sposób na jej modyfikację.

Podobno zmiany w Radio Euro mają być pierwszym etapem na drodze do „Radia na Wizji”. Co to oznacza?
„Radio na Wizji” stanowi znacznie szerszy projekt, w który z oczywistych względów wpisują się także zmiany przeprowadzane w Czwórce, uczestniczącej w tym przedsięwzięciu. Sam rebranding nie ma jednak bezpośredniego związku z uruchomieniem „radia-telewizji” Polskiego Radia SA.

Kto zajmuje się przeprowadzeniem zmian w Radio Euro?
Za zmiany odpowiada dyrekcja anteny. Jako jej szef bezpośrednio nadzoruję ich wprowadzanie w życie. Współpracujemy przy tym w różnych zakresach z innymi komórkami Polskiego Radia SA.
 
Czy będziecie promować „nową” Czwórkę?
Polskie Radio oczywiście zaplanowało kampanię promocyjną związaną z rebrandingiem Programu 4 - Euro. Realizując ją, zamierzamy korzystać z szerokiego spectrum mediów zarówno drukowanych, jak i elektronicznych. Ze względu na charakter anteny bardzo ważną rolę odegra w niej internet i niestandardowe działania komunikacyjne. Działania promocyjne obejmują reklamy prasowe, reklamy w internecie, portale społecznościowe oraz letnią akcję „Wielkie Plażowanie” w 6 miastach Polski (Pobierowo, Kołobrzeg, Mielno, Ustka, Łeba, Władysławowo) - będzie nadawany 8-godzinny blok audycji prowadzonych na żywo z polskich plaż.

Czy przewidziane są jakieś zmiany personalne?
Pracujemy w sprawdzonym zespole i raczej nie przewidujemy żadnych zmian.

O rozmówcy:
Krzysztof Łuszczewski jest dyrektorem Polskiego Radia Euro od grudnia 2009 roku. Wcześniej zajmował stanowisko dyrektora programowego czterech rozgłośni radiowych sieci Planeta FM, a mianowicie w Opolu, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Katowicach. Łuszczewski ma prawie 30-letnie doświadczenie radiowe, w swojej karierze współpracował m.in. z takimi rozgłośniami, jak RMF FM, Radio Kolor, Jazz Radio oraz Antyradio.

Dołącz do dyskusji: Rusza radiowa „Czwórka”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WojD
Podobno logo kosztowało 80 tysięcy... Słuchalność - 0,18% - praktycznie na granicy błędu statystycznego - zamordowana przez Sobalę Biska miała 10x większą słuchalność... Radio na wizji - żaden tego typu projekt w Europie i na świecie nie odniósł sukcesu... RTL 102.5 - włoska stacja - ma średnią oglądalność na poziomie kilku tysięcy widzów dziennie. Czy pan Hasiński nie powinien pójść siedzieć za marnowanie publicznych pieniędzy?
odpowiedź
User
kuzyn
Bolesna głupota. Miejmy nadzieje, że nowe władze to zatrzymają.
odpowiedź
User
miecznik
Przed BISem w latach 90. ta antena nazywała się też Radio Info. Zatem na przestrzeni ostatnich 20 lat, jest to już czwarta zmiana nazwy. I zarazem powrót do korzeni. Jeżeli chodzi o słuchalność, to nigdy nie byli w tym mocni. Gdy w latach 80. gościła tam Rozgłośnia Harcerska, też mało kto tego słuchał. To zawsze była stacja niszowa.
odpowiedź