Ruszyła kampania „Płodne Gadki” dotycząca niepłodności
Rusza akcja społeczna „Płodne Gadki”, która ma przełamać tabu i zachęcić Polaków do bardziej swobodnych rozmów na temat płodności. Ambasadorką akcji jest m.in. blogerka Agnieszka Adamek.
Kampania społeczna „Płodne Gadki” skierowana jest zarówno do par, które planują dziecko, jak i do tych, które od dłuższego czasu starają się o nie, ale mają problemy z poczęciem. Głównym celem akcji jest przełamanie tabu i zachęcenie Polaków do bardziej swobodnej rozmowy na temat płodności - z partnerem lub partnerką i bliskimi, a w razie konieczności, także z odpowiednim ekspertem. „Płodne Gadki” mają również pomóc parom zgłębić wiedzę o tym, jak wspierać starania o dziecko, wykonując świadomy krok w stronę rodzicielstwa.
Jak podaje Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, aż 1,5 miliona par zmaga się z niepłodnością. Mimo tego, że problem staje się coraz bardziej powszechny, niechętnie o nim rozmawiamy. Aż co drugi Polak w wieku 20-45 lat, w relacjach z partnerem lub partnerką, albo w ogóle nie porusza tematów związanych z płodnością, albo robi to niezwykle rzadko - wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby kampanii. Ponadto Polacy zapytani o elementarne zagadnienia związane z płodnością, często wykazują się dużym brakiem wiedzy. Przykładowo, co trzecia Polka (32 proc. kobiet) nie potrafi obliczyć dni płodnych, a blisko połowa mężczyzn nie zdaje sobie sprawy, że zaczynają się one kilka dni przed owulacją.
- Rozmowa oraz świadomość tego, jak funkcjonuje nasz układ rozrodczy i co wspiera starania o dziecko, to podstawa na drodze ku świadomemu rodzicielstwu. Tym bardziej jest to istotne, gdy pojawia się problem z płodnością i para bezskutecznie stara się o dziecko - mówi Piotr Rowicki przedstawiciel marki Dr Bocian, organizatora kampanii „Płodne Gadki”. - Płodność nie powinna i nie może być tematem tabu, dlatego w ramach naszej kampanii zachęcamy Polaków do tego, by nie bali się o tym rozmawiać, szczególnie gdy pojawiają się problemy z poczęciem. – tłumaczy.
Swoim doświadczeniem podzielą się również blogerki, które przezwyciężyły problem niepłodności i po długim okresie starań powitały na świecie wymarzone dziecko.
Pod merytorycznym okiem specjalistów, opracowano cykl materiałów edukacyjnych, wyjaśniających najważniejsze zagadnienia dotyczące płodności kobiety oraz mężczyzny. Materiały te będą publikowane na stronie zaplodnieni.pl.
Organizatorem kampanii „Płodne Gadki” jest marka Dr Bocian. Patronami kampanii są: Hexanova, Fundacja Bezpieczny Brzuszek, Fundacja Każdy Ważny, magazyn „Chcemy Być Rodzicami” oraz serwis edukacyjny zaplodnieni.pl.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania „Płodne Gadki” dotycząca niepłodności