Samsung liderem sprzedaży monitorów
Firma Samsung Electronics poinformowała, że w ubiegłym roku osiągnęła swój najwyższy w historii udział w globalnym rynku sprzedaży komputerowych monitorów, a pozycję lidera udało jej się utrzymać przez trzeci kolejny rok.
Samsung powołuje się na dane firmy badawczej IDC. Wynika z nich, że pod względem przychodu ze sprzedaży monitorów koreański producent miał w 2009 roku 17,9 proc. rynkowego udziału i był liderem przez dwanaście kolejnych kwartałów.
Firma zwiększyła przewagę nad drugim największym producentem monitorów z 1,5 pkt. proc. w 2007 roku do 2,5 pkt. proc. w roku 2008 i 5,1 pkt. proc. w roku 2009.
Samsung podaje, że w ubiegłym roku na całym świecie sprzedał 160,2 miliona komputerowych monitorów (o ok. 6 mln mniej niż w 2008 r.), z czego 159,2 miliona (ponad 99 proc.) stanowiły odbiorniki LCD.
Dołącz do dyskusji: Samsung liderem sprzedaży monitorów