Serwisy „SE”, „GW” i „Faktu” ze spadkami - w górę PrzegladSportowy.pl i PB.pl
We wrześniu portale internetowe „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Faktu” zanotowały dużo niższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Dużo użytkowników i odsłon zyskały natomiast witryny „Pulsu Biznesu” i „Przeglądu Sportowego”. W tej ostatniej internauci spędzają zdecydowanie najwięcej czasu.
Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w minionym miesiącu odwiedziło 8,58 mln internautów, co dało 30,44 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali na stronie 107,71 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 10 minut i 57 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
SE.pl jest od sierpnia liderem wśród witryn dzienników ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. W połowie lipca włączono do niego 15 sekcji lojalnych Miasto Eska Info, wcześniej działających w ramach serwisu Eskainfo.pl.
Na Wyborcza.pl (Agora) 6,96 mln odwiedzających wykonało 64,46 mln odsłon i spędziło średnio po 8 minut i 46 sekund, natomiast Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) przy 6,72 mln użytkowników zanotował 84,24 mln odsłon oraz 12 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Z „Gazetą Wyborczą” jest też związany serwis Wyborcza.biz (906,8 tys. użytkowników i 1,75 mln odsłon we wrześniu), w obu od początku 2014 roku obowiązuje płatny system dostępu do treści (za darmo można przeczytać do 10 tekstów miesięcznie). Na koniec czerwca korzystało z niego 193 tys. internautów, a Agora w strategii na najbliższe lata planuje, że na koniec 2022 roku liczba sprzedanych prenumerat cyfrowych wyniesie 327 tys.
Dużo odpłatnych treści jest też oferowanych w witrynach dzienników o profilu gospodarczym, przy czym model subskrypcyjny obowiązuje tylko w serwisie „Pulsu Biznesu PB.pl (Bonnier Business Polska), który w minionym miesiącu miał 668,7 tys. użytkowników i 4,26 mln odsłon). W tej grupie zdecydowanie najpopularniejszy jest portal „Rzeczpospolitej” RP.pl (Gremi Media), na którym jest też sporo treści o polityce, sporcie i kulturze. We wrześniu odwiedziło go 4,29 mln internautów, wykonując 19,35 mln odsłon oraz korzystając średnio przez 3 minuty i 50 sekund.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ma trzy witryny internetowe. Dziennik.pl zanotował w zeszłym miesiącu 2,72 mln użytkowników i 16,67 mln odsłon, GazetaPrawna.pl - 2,39 mln odwiedzających i 7,43 mln odsłon, a Forsal.pl - 765,1 tys. użytkowników i 3,09 mln odsłon.
W serwisie „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) 2,31 mln internautów wykonało 19,58 mln odsłon, a każdy spędził średnio aż 32 minuty i 57 sekund. W tej ostatniej statystyce witryna osiągnęła zdecydowanie najlepszy wynik, na PB.pl przeciętny czas korzystania wyniósł 13 minut i 41 sekund, na Fakt.pl - 12 minut i 24 sekundy, a z pozostałych witryn tylko SE.pl przekroczył poziom 10 minut.
Serwisy „Gazety Podatkowej” i „Naszego Dziennika” odwiedziło zbyt mało uczestników badania Gemius/PBI, żeby można było oszacować wyniki tych witryn.
Trzy czołowe witryny w skali miesiąca zanotowały duże spadki odwiedzalności. SE.pl stracił 157,8 tys. użytkowników, 17,17 mln odsłon oraz minutę i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,8, 13,7 i 13 proc. w dół). Statystyki Wyborcza.pl zmalały o 363,8 tys. odwiedzających (5 proc.), 7,98 mln odsłon (11 proc.) oraz minutę i 32 sekundy średniego czasu (14,9 proc.), a Fakt.pl - o 676,2 tys. użytkowników, 26,97 mln odsłon oraz 4 minuty i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania (czyli 9,1, 24,2 i 28,5 proc.).
Z kolei Polskatimes.pl zanotował spadek o 25 tys. odwiedzających i 2,19 mln odsłon (czyli o 1,6 i 20,9 proc.), Wyborcza.biz - o 450,1 użytkowników i 994,4 tys. odsłon (o 33,2 i 36,2 proc.), a Parkiet.com - o 43,4 tys. użytkowników i 108,2 tys. odsłon (o 17,9 i 7,3 proc.).
Za to PrzegladSportowy.pl odwiedziło 441,5 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej (to 23,6 proc. w górę), którzy wykonali 1,95 mln odsłon więcej (11,1 proc. w górę), a każdy spędził średnio 6 minut i 45 sekund mniej (17 proc. w dół).
Natomiast PB.pl przy wzroście liczby użytkowników o 201,1 tys. (43 proc.) i odsłon o 771,1 tys. (22,1 proc.) stracił 5 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania (30,1 proc. w dół), a GazetaPrawna.pl zyskała 47 tys. odwiedzających i 671 tys. odsłon (2 i 9,9 proc. w górę).
Dołącz do dyskusji: Serwisy „SE”, „GW” i „Faktu” ze spadkami - w górę PrzegladSportowy.pl i PB.pl