Sfinks Polska uruchamia serwis Smacznieiszybko.pl do zamawiania dań z sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy, zamierza rozwijać sprzedaż poprzez zwiększanie liczby restauracji oraz rozwój w segmencie delivery. Firma uruchomiła też swój portal do zamawiania posiłków online - smacznieiszybko.pl, poprzez który oferowane są dania z sieci grupy Sfinks. Jednocześnie spółka przygotowuje się do wdrożenia centralnej obsługi zamówień w ramach wspólnego dla grupy call center.
- Jak pokazują zlecone przez nas badania, 74% klientów restauracji zamawia również dania z dowozem, a 66% wie dokładnie, z oferty jakiego lokalu chce skorzystać. Zależy nam, aby klienci naszych sieci, liczących ponad 170 lokali, mieli możliwość zamawiania swoich ulubionych i sprawdzonych dań bezpośrednio od nas. Dlatego, mimo iż nasza oferta jest dostępna w popularnych internetowych platformach sprzedaży dań online, zdecydowaliśmy się też na uruchomienie własnego portalu dedykowanego naszym markom. Kupując dania poprzez serwis smacznieiszybko.pl w ramach jednego zamówienia i w tym samym czasie można otrzymać dania z sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy czy Wook - powiedział Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Usługa działa w 23 miastach
Usługa delivery jest obecnie świadczona w 23 miastach z 46 restauracjami należących do Sfinks Polska. Liczba ta ma wzrosnąć do 56 lokali jeszcze w pierwszej połowie br.
Sfinks powiększa tradycyjną sieć pod szyldem Fabryka Pizzy - spółka uruchomiła już 4 takie restauracje, w tym 2 w I półroczu 2018 r. Na zaawansowanym etapie przygotowania jest lokalizacja tej sieci w Kołobrzegu. Ponadto, do końca marca 2021 r. Sfinks ma przejąć także pozostałych 11 lokali istniejących pod tą marką, dokonując zakupu spółki Fabryka Pizzy za cenę 8-10 mln zł.
Sfinks Polska rozwija też swoją flagową sieć Sphinx. W tym roku otwarto lokale pod tym szyldem na rynku w Bydgoszczy oraz w Mińsku Mazowieckim. Przygotowywane do otwarcia są 3 kolejne restauracje – w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, przy al. Jana Pawła II w Warszawie oraz w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Na ten rok zaplanowane jest też zwiększenie dynamiki rozwoju sieci Chłopskie Jadło. Obecnie Sfinks finalizuje prace nad nową restauracją pod tą marką przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.
- Rozwój Chłopskiego Jadła będzie też powiązany z budową sieci Lepione & Pieczone, która będzie charakteryzowała się szybką obsługą w systemie fast casual dining oraz niższą ceną. Pierwszy lokal tej sieci będzie otwarty już w czerwcu w Łodzi - zapowiedział Cacek.
Zmiany w sieci Piwiarń Warka
Sfinks rozpoczął również prace nad uatrakcyjnianiem oferty w przejętej pod koniec 2017 r. sieci Piwiarnia Warki. Część pubów została włączona do systemu zakupów centralnych i wprowadziła nową ofertę przekąsek. Rozszerzono także współpracę z Grupą Żywiec, która będzie wyłącznym dostawcą piwa do sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook od końca października 2018 r. Spółka planuje też nowe otwarcia pubów Piwiarni Warka w modelu franczyzowym.
- Konsekwentnie realizujemy działania, które zaplanowaliśmy w naszej strategii rozwoju. Mimo iż sytuacja na rynku pracy i zmiany przepisów utrudniają funkcjonowanie na rynku gastronomicznym i zaburzyły czasowo pozytywny trend naszych wyników, postrzegamy te okoliczności jako szansę. Obecną sytuację na rynku nieruchomości i w branży gastronomicznej uważamy za okoliczności sprzyjające, by wejść w rolę konsolidatora. Akwizycje są jednym z filarów naszej strategii. Do roku 2022 chcemy zarządzać pond 400 lokalami i zamierzamy tego dokonać także w wyniku kolejnych przejęć - dodał Cacek.
Spółka Sfinks Polska w I kwartale 2018 r. wypracowała jednostkowe przychody w wysokości 40,34 mln zł, wobec 42,88 mln zł rok wcześniej. Zwiększyła przy tym rentowność brutto na sprzedaży z 10,8% w I kwartale 2017 r. do 12,1% w I kwartale 2018 r. Jednocześnie w porównywalnym okresie Sfinks odnotował poprawę wyniku netto o 307 tys. zł do (-)1,37 mln zł. EBITDA spółki w I kwartale 2018 r. osiągnęła wartość 1,8 mln zł, wobec blisko 2 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Grupa Sfinks Polska odnotowała w I kwartale br. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,65 mln zł, 1,7 mln zł EBITDA i (-)1,5 mln zł wyniku netto. W analogicznym okresie roku ubiegłego dane te wyniosły odpowiednio: 43,84 mln zł, 2,0 mln zł i (-)1,7 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Sfinks Polska uruchamia serwis Smacznieiszybko.pl do zamawiania dań z sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy