SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sopot Top Of The Top Festival miał 1,7 mln widzów

Pierwsza edycję Sopot Top Of The Top Festival oglądało w Polsacie 1,74 mln widzów, a stacja w czasie transmisji z Opery Leśnej wygrała z konkurencją. - Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni - mówi nam Marcin Perzyna, dyrektor festiwalu. W planach jest kolejna edycja.

Pierwszego dnia imprezy zorganizowano koncert „Top of the Top”, w którym o nagrodę Bursztynowego Słowika rywalizowali wykonawcy z 15 krajów Europy - najpopularniejsi w swoich państwach, ale raczej nieznani w Polsce. Obejrzało go 1,6 mln widzów, a udział stacji wyniósł 14,66 proc. w grupie 4+ i 15,04 proc. w 16-49.

Natomiast drugi dzień składał się z dwóch części. O 20.00 rozpoczął się koncert „50 lat zespołu The Beatles”, w którym Polscy artyści wykonali największe przeboje brytyjskiej grupy. Śledziło go 1,92 mln osób, a udziały wyniosły odpowiednio 16,56 proc. i 14,66 proc. Z kolei transmitowany od ok. 22.00 koncert towarzyszący „Muzodajnia gwiazd” z popularnymi, polskimi artystami miał najwyższe udziały w ryku wynoszące odpowiednio 19,49 proc. i 20,34 proc., a jego widownia uplasowała się na poziomie 1,92 ml osób.

Średnio Polsat w czasie transmisji z imprezy osiągnął 16,31 proc. udziału w grupie widzów 4+, co dało mu w niej pozycję lidera rynku. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z udziałem wynoszącym 15,13 proc., która nadawała w tym czasie kabarety oraz filmy fabularne. Dalsze miejsca zajęły: TVN (13,58 proc., filmy) oraz TVP1 (12,96 proc., filmy i seriale). Z kolei w grupie komercyjnym 16-49 Polsat miał 16,32 proc. udziału i zajął drugie miejsce za TVN (18,79 proc.). Słabiej od kanału transmitującego festiwal wypadły: TVP2 (13,58 proc.) i TVP1 (12,96 proc.).

- Pierwsze koty za płoty. Zakładaliśmy, że pierwsza edycja nie będzie jakimś bardzo dużym sukcesem. Staraliśmy się połączyć tradycję z nową koncepcją, nowa formuła to był odważny pomysł. Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z wyników, ale mamy apetyt na więcej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna. Jego zdaniem, zbudowanie stabilnej marki festiwalu wśród widzów to kwestia trzech lat. Perzyna podaje przykład stworzonych przez stację od podstaw TOPtrendów, które np. w drugim roku istnienia zanotowały udział w rynku na poziomie 13,5 proc., a w ostatnich latach ich wyniki nie schodzą poniżej 20 proc. (w tym roku obejrzało je średnio 2,72 mln widzów, a udział stacji wyniósł 24,02 proc.; więcej na ten temat).

Według Nielsena, cennikowe wpływy z reklam nadawanych przy Sopot Top Of The Top Festival wyniosły 4,98 mln zł (dane bez rabatów). Koszty imprezy podzielone były między Polsat oraz miasto Sopot. - Zrobiliśmy już pierwsze, gorące podsumowanie z miastem i zarządem Polsatu, nie ma powodu, by nie robić kolejnej edycji - mówi nam Perzyna.



Oglądalność Sopot Top Of The Top Festival 2012

WIRTUALNEMEDIA.PLWszyscy 4+ 16-49
Data StartKoniecAMRSHR %SHR %
24-08-2012 20:0523:411 602 26214,66%15,04%
25-08-201250 LAT THE BEATLES20:0021:411 920 71416,56%14,66%
25-08-2012MUZODAJNIA.GWIAZD21:5623:441 827 85819,49%20,34%
średnia1 742 32316,31%16,32%


  Widownia konkurencji w czasie nadawania festiwalu

StacjaWszyscy 4+  16-49
AMRSHR %SHR %
Polsat – SF1 742 32316,31%16,32%
TVP21 628 03815,13%14,02%
TVN1 462 09013,58%18,79%
TVP11 394 86212,96%10,88%

Dołącz do dyskusji: Sopot Top Of The Top Festival miał 1,7 mln widzów

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janeta
żaluje ze nie zostalam przed telewizorem, siedzialam w sekotorze M w Sopocie i widziala tylko plecy operatorw. chamstwo, zupelnienie nieudana zabawa, Zwracam sie o zwrot pieniedzy za bilety!
Moze ktos jeszcze siedzial w super sktorze M?
odpowiedź
User
gacek
Wszystko ok. po za programem festiwalu. Uważam, że zaproszeni artyści ( w szczególności do konkursu) reprezentowali bardzo niski poziom artystyczny. Ja z konkursu bym zrezygnował na poczet zaproszenia jakiejś gwiazdy zagranicznej. Rozumiem, że Polsat dąży to konkursu, który będzie transmitowany przez telewizje z innych krajów, co może oczywiście przyczynić się do promocji naszego kraju, ale z drugiej strony może lepiej, żeby Polska nie kojarzyła się z aż taką tandetą. Konkurs Beatlesowski to dobry pomysł, ale śpiewanie piosenek po angielsku przez większość artystów było niestety żenujące. Muzodajnia jak muzodajnia. Jest to jakiś ranking i nie ma co z nim dyskutować.
odpowiedź
User
@gacek
Polsat od dawna dąży donikąd. Pomysł, ze ten festiwal miałby promować nasz kraj i byc kupowany przez zagranicę jest ksiezycowy
odpowiedź