Spodek na wieży zegarowej Zamku Królewskiego reklamą Galerii Porcelany
Niedawno do sieci trafiły filmy ukazujące wielki spodek od filiżanki, który pojawił się na Wieży Zegarowej Zamku Królewskiego w Warszawie. To reklama nowo otwartej Galerii Porcelany.
Czy faktycznie zegar Zamku Królewskiego zmienił swój wygląd? Można było tak pomyśleć. Zamek Królewski w Warszawie zastosował rozwiązanie FOOH (FOOH, czyli Fake Out of Home) w działaniach promocyjnych, aby poinformować o swojej nowo otwartej Galerii Porcelany.
W akcji Zamku nie chodziło o ingerencję w strukturę budynku, ale o stworzenie nagrania realistycznego tak, by niemal niemożliwym było rozróżnienie fikcji od rzeczywistości. W ramach promocji Galerii Porcelany powstało wideo, w którym na wieży w miejscu zegara pojawił się porcelanowy spodek ze złotymi łyżeczkami, które odmierzały godzinę. Akcja, opisana w lokalnych informacyjnych mediach wypromowała nową wystawę, a jednocześnie samo muzeum jako pioniera wśród instytucji kultury, wykorzystującego w celach reklamowych zdobywającą coraz większą popularność nową formę komunikacji marketingowej – FOOH.
Oszałamiające kampanie
FOOH wykorzystując zaawansowane technologie cyfrowe, w tym grafikę komputerową CGI (Computer-Generated Imagery), pozwala markom na kreowanie wizualnie oszałamiających kampanii, przekraczających bariery realizmu. Odbiorca wchodzący w interakcję z tego rodzaju treścią w pierwszym zetknięciu nie jest w stanie stwierdzić, czy ma do czynienia z rzeczywistością czy komputerową fikcją.
Choć trend ten nadal wykorzystywany jest przez marki w celach czysto komercyjnych, nie oznacza to, że nie wykracza on poza biznes. Najbardziej jaskrawym przykładem tego rodzaju kampanii jest FOOH z Big Benem w roli głównej. Filmiki z nienaturalnie „wygiętą” wieżą zegarową szybko stały się viralem i lotem błyskawicy obiegły media społecznościowe.
Przy akcji promującej Galerię Porcelany Zamek Królewski współpracował ze studiem Platige Image. Kampania Zamku była bezprecedensowym w świecie kultury i sztuki zastosowaniem nowatorskiego rozwiązania, które jest najnowszym trendem w światowej reklamie i umożliwia kreowanie treści o nieograniczonym potencjale wizualnym i interaktywnym.
Kampania zaskoczyła zasięgiem
- Kampania zaskoczyła nie tylko zasięgiem, ale także kreatywnością i skutecznością wykorzystania nowoczesnych narzędzi marketingowych. Inicjatywa rozpoczęła się od pomysłu symbolicznego "powieszenia spodka na Wieży Zegarowej", który okazał się trafnym impulsem do wygenerowania ogromnej uwagi i zaangażowania społeczności online – mówi Daniel Mituła z Zamku Królewskiego.
Społeczność ta, animowana nie tylko przez pracowników Zamku, ale specjalnie zaangażowanych do akcji influencerów, przyczyniła się do uwiarygodnienia kampanii. - Podstawą sukcesu było zaangażowanie znanych kont w social media oraz wykorzystanie efektu pajęczyny w szerzeniu treści. Dzięki temu, materiał szybko dotarł do znanych osobowości, takich jak Karolina Korwin-Piotrowska, Marzena Rogalska, Julia Kamińska czy Nikodem Rozbicki, którzy dalej rozpowszechniali go w swoich sieciach, przyczyniając się do osiągnięcia imponujących rezultatów zasięgowych – dodaje Daniel Mituła.
- Reklama FOOH pozwoliła nam przekroczyć tradycyjne granice promocji i dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców w sposób zaskakujący i angażujący, niż byłoby to możliwe przy wykorzystaniu tradycyjnych elementów reklamy outdoorowej – komentuje Magdalena Romańska, zastępca dyrektora ds. marketingu w Zamku Królewskim w Warszawie.
Największe liczby wygenerował TikTok, przynosząc ponad 1,7 miliona odbiorców. Facebook oraz Instagram także odnotowały znaczący zasięg, wynoszący odpowiednio ponad 300 tysięcy i 500 tysięcy.
Dołącz do dyskusji: Spodek na wieży zegarowej Zamku Królewskiego reklamą Galerii Porcelany