Spór o fanpage „Bloomberg Businessweek Polska”. Gremi pozwie PMPG
Spółka Gremi Business Communication, wydająca „Bloomberg Businessweek Polska”, pozwie Platformę Mediową Point Group - poprzedniego wydawcę tytułu - za promowanie treści na jego facebookowym fanpage’u - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. PMPG udostępnia tam m.in. okładki pisma „Wprost Biznes”.
Platforma Mediowa Point Group kupiła licencję na wydawanie „Bloomberg Businessweek Polska” we wrześniu 2011 roku i zajmowała się tym przez trzynaście miesięcy - do 1 października 2012 roku. Potem m.in. z powodu braku rentowności spółka zrezygnowała z tytułu (więcej na ten temat). Prawa do niego przejęła Presspublica (obecnie Gremi Business Communication), która do tej pory wydaje „Bloomberg Businessweek Polska”, obecnie jako tygodnik.
Kiedy tytuł debiutował na naszym rynku, Platforma Mediowa Point Group założyła na Facebooku fanpage o nazwie „Bloomberg Businessweek Polska”. Po zakończeniu wydawania pisma PMPG nie używała go przez rok i pięć miesięcy. W połowie marca br. na profilu pojawiły się wpisy odsyłające do tekstów opublikowanych we „Wprost” - „Konkurs o Lotto. Gra o miliony” Cezarego Bielakowskiego i „Niezatapialny prezes Totalizatora Sportowego”, który napisał Cezary Łazarewicz. 29 marca br. na profilu została umieszczona okładka debiutującego wówczas tygodnika „Wprost Biznes”, a czytelników poinformowano o przeniesieniu fanpage’a na adresfacebook.com/WprostBiznes.
Profil „Bloomberga” nie został jednak zlikwidowany (obecnie ma 6,3 tys. użytkowników). Administrator w dalszym ciągu promuje na nim kolejne wydania „Wprost Biznes”. W trakcie trwania tzw. „afery podsłuchowej” na fanpage’u pojawiały się m.in. linki do nagrań ujawnionych przez redakcję „Wprost”.
Grupa PMPG przekonuje, że materiały znajdujące się na fanpage’u „Bloomberg Businessweek Polska” są własnością jej spółek. - Gremi Media, przejmując w swoim czasie licencję na wydawanie tytułu (za pisemną zgodą PMPG SA), wycofało się z ustaleń nt. przejęcia innych aktywów wytworzonych przez PMPG w ramach uruchomieniu tytułu w Polsce, w tym m.in. fanpage’a na Facebooku - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa PMPG.
Wydawca wyjaśnia, że z chwilą uruchomienia własnego tygodnika biznesowego podjął działania w celu zmiany nazwy prowadzonego przez siebie profilu. - Ponieważ jednak okazało się to niemożliwe, wydawca publikuje tam okazjonalnie posty informacyjne kierujące na fanpage nowego tytułu „Wprost Biznes”. W opisie również znajduje się informacja o nowym FP. Dla nas ważne jest to, że jesteśmy fair wobec naszych czytelników i fanów, których informujemy o zmianie i zapraszamy w nowe miejsce - podkreśla Pawłowska-Pojawa.
Z naszych ustaleń wynika, że Platforma Mediowa Point Group złożyła obecnemu wydawcy „Bloomberg Businessweek Polska” propozycję odkupienia fanpage’a, jednak w takim kształcie propozycja nie jest w ogóle brana pod uwagę. Informacje te potwierdza Dariusz Bąk, prezes GBC. - Otrzymaliśmy taką ofertę. Nastąpiła wymiana korespondencji między naszymi działami prawnymi. Rozważamy podjęcie dalszych kroków prawnych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dariusz Bąk.
- PMPG nadal jest w stanie rozważyć odsprzedaż fanpage’a dawnego tytułu obecnemu wydawcy, o ile otrzyma interesującą ofertę w tym zakresie. Gremi Business Communication ma informacje w tej sprawie - informuje Anna Pawłowska-Pojawa.
Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że prawnicy Gremi Business Communication pracują nad pozwem, w którym wydawca domagać się będzie zamknięcia fanpage’a prowadzonego przez Platformę Mediową Point Group, a także odszkodowania. GBC argumentować ma to faktem, że PMPG promuje własne treści pod marką, w posiadaniu której nie jest od dwóch lat.
Dołącz do dyskusji: Spór o fanpage „Bloomberg Businessweek Polska”. Gremi pozwie PMPG