„Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród tygodników i miesięczników motoryzacyjnych, tylko „Automobilista” na plusie
W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2017 roku zmniejszyła się o 4,60 proc. i wyniosła 98 011 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,85 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 55 126 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 39 524 egz. Zmniejszył się o 14,63 proc.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 27 486 egz., po spadku o 28,21 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.
Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu wśród wszystkich tytułów - wynoszący 6,34 proc. do 7 162 egz.
Czwartą lokatę zajęło „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 5 890 egz., po spadku o 6,61 proc.
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,75 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 0,79 proc.
Wśród miesięczników prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Auto-Moto” - było to 17,63 proc. Jedyny wzrost, wynoszący 4,86 proc., miał „Automobilista”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród tygodników i miesięczników motoryzacyjnych, tylko „Automobilista” na plusie