„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w lutym, tylko „Classic Auto” na plusie
W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2020 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2019 roku zmniejszyła się o 15,91 proc. do 69 284 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,10 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 43 111 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 30 336 egz. Zmniejszył się o 23,52 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu wszystkich pism.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Classic Auto” (Stratos Concept) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 5 612 egz., po wzroście o 1,96 proc. - jedynym w zestawieniu.
Na trzecie miejsce spadł magazyn „Automobilista” (Automobilista), którego sprzedaż ogółem zmalała o 16,71 proc. do 5 169 egz.
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,83 proc. (najbardziej w zestawieniu wszystkich tytułów), a wynik „Auto Świata” spadł o 2,20 proc.
Wśród miesięczników najwięcej stracił „Automobilista” - było to 23,59 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w lutym, tylko „Classic Auto” na plusie