Sprzedaż tygodników telewizyjnych spadła w I półroczu o 7,3 proc.
Wszystkie tygodniki telewizyjne zanotowały w I półroczu br. spadki sprzedaży poza pismem “Program TV”. Najwięcej straciły “Teleprogramy”. Suma średniej sprzedaży tytułów w całym segmencie była niższa niż rok wcześniej o 7,3 proc.
Liderem zestawienia pozostaje “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. wyniosła 1 039 372 egz., czyli o 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 441 789 egz. (spadek o 8,6 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 219 663 egz., notując spadek o 7,5 proc.
Najwięcej stracił natomiast ósmy i zarazem ostatni w rankingu tytuł “Teleprogramy” (Teleprogram). W pierwszych sześciu miesiącach br. miał on sprzedaż ogółem na poziomie 35 093 egz., czyli aż o 23 proc. niższą niż rok wcześniej.
Wzrost sprzedaży zanotował jedynie zajmujący szóste miejsce tygodnik “Program TV” (Oficyna Wydawnicza Press-Media), którego wynik sprzedażowy w I półroczu br. wzrósł względem I półrocza 2010 roku o 2,6 proc. do 117 115 egz.
ZKDP | I półrocze | |
Tygodniki | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tele Tydzień | 1 039 372 | 1 101 359 |
To & Owo | 441 789 | 483 551 |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 219 663 | 237 522 |
Tele Max | 214 177 | 227 935 |
Super TV | 205 036 | 227 284 |
Program TV | 117 115 | 114 116 |
Imperium TV | 100 691 | 121 088 |
Teleprogramy | 35 093 | 45 569 |
W czerwcu br. kolejność tytułów była taka sama. Wynik liderującego “Tele Tygodnia” spadł poniżej 1 mln egz. - jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 966 309 egz. i była o 6,8 proc. niższa niż rok wcześniej.
Tak jak w I półroczu br. wzrost sprzedaży zanotował w czerwcu tygodnik “Program TV” (o 9,7 proc.). Natomiast największym spadkiem dotknięty został magazyn “Imperium TV” (Wydawnictwo Bauer; o 16,7 proc.).
ZKDP | czerwiec | |
Tygodniki | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tele Tydzień | 966 309 | 1 036 477 |
To & Owo | 414 953 | 457 562 |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 200 305 | 223 083 |
Tele Max | 200 039 | 209 512 |
Super TV | 184 709 | 208 539 |
Program TV | 113 709 | 103 627 |
Imperium TV | 93 346 | 112 027 |
Teleprogramy | 37 451 | 43 211 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników telewizyjnych spadła w I półroczu o 7,3 proc.