'Szkło kontaktowe' zyskuje widzów i reklamodawców
Nadawany w TVN24 satyryczno - komentatorski magazyn 'Szkłokontaktowe' nie traci impetu. W zeszłym miesiącu program oglądało oponad 100 tysięcy widzów więcej niż w analogicznym okresie rokupoprzedniego. Dwukrotnie wzrosły też wpływy z reklam emitowanychwokół magazynu.
Średnia oglądalność odcinków "Szkła kontaktowego" nadawanych wpaździerniku br. wyniosła 561 tys. osób przy udziałach w rynku napoziomie 5,30 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Researchprzygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
To więcej niż w październiku 2006 roku, gdy satyryczny programwybierało średnio 457 tys. widzów (udziały 4,06 proc.), niewielkiwzrost nastąpił też w porównaniu do września br., kiedy średniawidownia "Szkła kontaktowego" ukształtowała się na poziomie 533tys. (5,07 proc.).
Szkło kontaktowe | ||
Wszyscy4+ | ||
Data | AMR | SHR% |
01-10-2007 | 472 697 | 4,97% |
02-10-2007 | 607 263 | 5,95% |
03-10-2007 | 603 336 | 5,67% |
04-10-2007 | 526 332 | 5,41% |
05-10-2007 | 506 529 | 4,62% |
08-10-2007 | 415 272 | 3,97% |
09-10-2007 | 654 905 | 6,32% |
10-10-2007 | 597 804 | 5,74% |
11-10-2007 | 621 345 | 6,35% |
12-10-2007 | 647 670 | 6,23% |
15-10-2007 | 437 542 | 4,84% |
16-10-2007 | 595 430 | 5,71% |
17-10-2007 | 650 291 | 6,00% |
18-10-2007 | 595 784 | 5,77% |
19-10-2007 | 453 159 | 4,02% |
22-10-2007 | 511 893 | 4,72% |
23-10-2007 | 707 656 | 6,48% |
24-10-2007 | 578 723 | 5,09% |
25-10-2007 | 622 892 | 5,76% |
26-10-2007 | 468 620 | 3,86% |
29-10-2007 | 489 265 | 4,63% |
30-10-2007 | 531 297 | 4,87% |
31-10-2007 | 622 689 | 5,37% |
średnia | 561340 | 5,30% |
Mniejszą popularnością niż tygodniowe wydania "Szkła" cieszy sięnatomiast sobotnia "Lupa tygodnia". W październiku br. jej krótkie,emitowane o 17.30 wydania oglądało 288 tys. widzów (udziały 3,02proc.), a wydania pełne, nadawane o 22.10 - 186 tys. (1,56 proc.).We wrześniu br. liczby te wyglądały odpowiednio 163 tys. (2,02proc.) i 264 tys. (2,25 proc.). Z kolei w październiku zeszłegoroku., gdy w soboty nadawane były tylko wydania o 22.10,przyciągały one przed telewizory średnio 236 tys. (2,07 proc.).
Lupa tygodnia | Wszyscy 4+ | ||
Godz. | AMR | SHR% | |
06-10-2007 | 17:38 | 326 063 | 3,62% |
13-10-2007 | 17:26 | 245 761 | 2,57% |
27-10-2007 | 17:29 | 292 494 | 2,92% |
średnia | 287 691 | 3,02% | |
06-10-2007 | 22:11 | 174 685 | 1,56% |
13-10-2007 | 22:10 | 138 547 | 1,13% |
27-10-2007 | 22:09 | 243 318 | 1,99% |
średnia | 186170 | 1,56% |
Z danych telemetrycznych wynika, że "Szkło kontaktowe" oglądajągłównie kobiety, widzowie w wieku od 30 do 34 lat oraz powyżej 45.roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim iwyższym.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 43,82% | 91 |
Kobiety | 56,18% | 109 | |
Wiek | 4- 9 | 1,40% | 23 |
10- 15 | 0,85% | 11 | |
16 - 19 | 1,27% | 20 | |
20 - 24 | 1,04% | 12 | |
25 - 29 | 2,85% | 34 | |
30 - 34 | 9,93% | 131 | |
35 - 39 | 3,57% | 54 | |
40 - 44 | 3,89% | 57 | |
45 - 49 | 10,20% | 126 | |
50 - 54 | 12,20% | 148 | |
55 - 59 | 15,31% | 220 | |
60+ | 37,48% | 207 | |
Wlk.miasta | Wieś | 9,94% | 26 |
< 50 tys. | 27,02% | 112 | |
50-100 tys. | 19,03% | 214 | |
100-200 tys. | 12,31% | 153 | |
> 200 tys. | 31,70% | 154 | |
Zawód | Top management | 17,69% | 219 |
Pracownicy szczebla średniego | 16,23% | 135 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 6,20% | 32 | |
Emeryci | 50,61% | 194 | |
Inne | 9,28% | 27 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 25,03% | 55 |
Średnie | 41,01% | 138 | |
Wyższe | 31,71% | 295 | |
Inne | 2,25% | 16 |
Wzrostowi oglądalności "Szklą kontaktowego" towarzyszy teżzwiększanie się wypływów z reklam emitowanych przez TVN 24 wokółprogramu. W październiku 2006 roku spoty nadane przed, w czasie ipo magazynie trwały w sumie ponad 3 godziny, co przełożyło się naprzychody na poziomie 1,51 mln złotych. Z kolei w październiku tegoroku reklamy trwały już prawie 5 godzin, a wpływy z nich byłydwukrotnie wyższe i wyniosły 3,14 mln złotych (dane cennikowe, bezrabatów).
Dołącz do dyskusji: 'Szkło kontaktowe' zyskuje widzów i reklamodawców