“Szpilki” bez Magdy Schejbal i “Hotel 52” z mniejszą widownią
Najnowsze sezony czwartkowych seriali Polsatu “Hotel 52” i “Szpilki na Giewoncie” mają niższą widownię niż ich serie nadawane rok temu. “Hotel” daje stacji trzecie miejsce w rynku, zaś “Szpilki” przegrywają tylko z TVN, ale straciły więcej widzów niż “Hotel”.
Piąta seria “Hotelu 52”, emitowana w czwartki o 21.05, po trzech odcinkach gromadzi średnio 2,41 mln widzów, co daje Polsatowi 16,36 proc. udziału w grupie 4+ i 18,07 proc. w komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, nadawana wiosną ub.r. trzecia edycja obyczajowej produkcji miała po trzech epizodach średnio 2,61 mln widzów, a udział stacji wynosił odpowiednio 16,74 proc. i 18,7 proc.
Nowy sezon serialu daje Polsatowi trzecie miejsce w rynku w grupie 4+. Liderem jest nadająca “Ojca Mateusza” i “Sprawę dla reportera” Jedynka, która ma w tym paśmie 23,85 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje TVN (“W11”, “Kuchenne rewolucje”; 17,94 proc.). Za Polsatem plasuje się tylko Dwójka (“Magia kłamstwa”, filmy; 7,32 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej Polsat jest drugi za TVN.
Hotel 52 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-03-2012 | 2 724 165 | 18,72% | 20,39% |
08-03-2012 | 2 188 378 | 14,90% | 16,64% |
15-03-2012 | 2 312 467 | 15,51% | 17,23% |
Średnia | 2 408 349 | 16,36% | 18,07% |
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 488 923 | 23,85% | 15,89% |
TVN | 2 624 838 | 17,94% | 20,22% |
Polsat – Hotel... | 2 408 349 | 16,36% | 18,07% |
TVP 2 | 1 070 933 | 7,32% | 7,75% |
Z kolei czwartą odsłonę “Szpilek na Giewoncie” i zarazem pierwszą bez Magdaleny Schejbal (dotąd odtwórczyni roli głównej), nadawaną w czwartki o 22.05, śledzi 1,81 mln osób - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. Udział stacji wynosi wtedy 16,77 proc. w 4+ i 17,94 proc. i w 16-49. Emitowany rok temu drugi sezon po trzech odcinkach miał znacznie wyższą średnią widownię, bowiem kształtowała się ona na poziomie 2,51 mln oglądających. Dawało to Polsatowi odpowiednio 21,62 proc. i 24,24 proc. udziału.
W czasie emisji “Szpilek” Polsat jest drugi wśród wszystkich widzów. Liderem jest TVN, nadający wówczas “Kuchenne rewolucje” i filmy fabularne, co daje tej stacji 17,20 proc. udziału. Od Polsatu gorzej sobie radzą jednak TVP2 (filmy fabularne; 11,61 proc.) i TVP1 (seria dokumentalna “Polskie Oko, Polski Pazur”, “Szerokie tory”; 8,77 proc.). Polsat zajmuje drugą pozycję także w grupie komercyjnej.
Szpilki... | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-03-2012 | 1 986 722 | 18,19% | 19,81% |
08-03-2012 | 1 788 556 | 16,50% | 17,86% |
15-03-2012 | 1 648 630 | 15,57% | 16,11% |
Średnia | 1 807 969 | 16,77% | 17,94% |
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 1 843 322 | 17,20% | 18,75% |
Polsat – Szpilki... | 1 807 969 | 16,77% | 17,94% |
TVP 2 | 1 243 656 | 11,61% | 11,13% |
TVP 1 | 940 106 | 8,77% | 6,09% |
Dołącz do dyskusji: “Szpilki” bez Magdy Schejbal i “Hotel 52” z mniejszą widownią