T-Mobile Polska nie przedłuża umowy - Ekstraklasa szuka nowego sponsora tytularnego
T-Mobile Polska z finiszem zakończonego niedawno sezonu przestał być sponsorem tytularnym piłkarskiej Ekstraklasy, ale nie kończy zupełnie sponsorowania rozgrywek. - Zdecydowaliśmy się przenieść naszą współpracę z obszaru stricte związanego z budowaniem rozpoznawalności do obszaru bardziej biznesowego - tłumaczy telekom. Ekstraklasa SA nie ujawnia, które firmy mają szansę zostać nowym sponsorem tytularnym ligi.
T-Mobile Polska został sponsorem tytularnym Ekstraklasy przed startem sezonu 2011-2012, niedługo po tym jak marka T-Mobile pojawiła się na polskim rynku, zastępując Erę. Przez cztery kolejne sezony rozgrywki funkcjonowały pod nazwą T-Mobile Ekstraklasa. Według nieoficjalnych informacji, operator telekomunikacyjny płacił za to rocznie przez pierwsze dwa lata ok. 12 mln zł, a potem ok. 15 mln zł.
Firma chce kontynuować współpracę z Ekstraklasą, ale już nie jako sponsor tytularny. - Od przyszłego sezonu zdecydowaliśmy się przenieść naszą współpracę z obszaru stricte związanego z budowaniem rozpoznawalności do obszaru bardziej biznesowego, dopasowanego jednocześnie do profilu działalności marki T-Mobile. Jesteśmy przekonani, że wspólnie z Ekstraklasą zaproponujemy kibicom najlepszej klasy rozgrywkowej rozwiązania jakich oczekują - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Mróz, specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w T-Mobile Polska.
Telekom podkreśla, że sponsorowanie rozgrywek, zwłaszcza w pierwszym okresie współpracy, przyniosło wzrost rozpoznawalności T-Mobile. - Sponsoring tytularny najpopularniejszych rozgrywek sportowych w kraju pozwolił nam szybko i skutecznie dotrzeć z informacją o nowej marce do bardzo szerokiego grona odbiorców - podkreślił Mróz.
Nie wiadomo jeszcze, jaki konkretnie będzie zakres dalszej współpracy T-Mobile Polska i Ekstraklasy. - Obie marki są zadowolone z możliwości kontynuacji współpracy w kolejnych sezonach. Jej szczegóły ogłosimy wkrótce - poinformował nas Waldemar Gojtowski, manager ds. komunikacji w Ekstraklasie SA.
Spółka nie ujawnia, którym firmom zaproponowała sponsoring tytularny Ekstraklasy ani jak zaawansowane są rozmowy z zainteresowanymi. Nie przesądza również, czy rozgrywki będą mieć sponsora tytularnego od startu nowego sezonu, zaplanowanego za miesiąc. - Nie komentujemy prowadzonych prac, rozmów i negocjacji - stwierdził Waldemar Gojtowski.
Oprócz sponsora tytularnego Ekstraklasa ma kilku partnerów: strategicznym jest marka Keno należąca do Totalizatora Sportowego, oficjalnymi - firmy Manta i Nice, a technologicznym - Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Piłki do meczów dostarcza Adidas, który niedawno przedłużył tę umowę na nadchodzący sezon.
Przed rozpoczęciem współpracy z T-Mobile Polska liga przez trzy lata nie miała sponsora tytularnego, po tym jak skończyła się umowa z Orange Polska, który postanowił skupić się na sponsorowaniu naszej reprezentacji piłkarskiej (ta współpraca dobiegła końca w połowie ub.r., a od lutego br. nowym sponsorem głównym reprezentacji jest Lotos).
Ekstraklasa SA finalizuje właśnie przetarg na transmisje telewizyjne ligi w najbliższych sezonach. Według nieoficjalnych informacji wszystkie mecze tak jak ostatnio będzie transmitować platforma nc+, a po dwa spotkania z kolejki - Eurosport2 (więcej na ten temat). Wcześniej ogłoszono, że w internecie skróty meczów przez najbliższe cztery sezony będą publikowane w serwisach Grupy Onet-RASP (więcej o tym).
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska nie przedłuża umowy - Ekstraklasa szuka nowego sponsora tytularnego
ZUO Ekstraklasa Liga - to jest mocna nazwa...