Telewizja Trwam ze wzrostem oglądalności w 2020 roku
Telewizja Trwam w 2020 roku zanotowała 0,55 proc. udziału w rynku oglądalności. To o 0,17 pkt. proc. więcej niż w 2019 roku.
Telewizja Trwam w 2020 roku miała widownię na poziomie 35,7 tys. osób (po wzroście o 11,2 tys.). Stacja zanotowała 28. miejsce wśród najchętniej oglądalnych stacji telewizyjnych w Polsce. Tym samym zanotowała wzrost o 13 pozycji - w 2019 roku uplasowała się na 41. miejscu w rankingu najczęściej oglądalnych kanałów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Jak pokazują archiwalne dane Nielsen Audience Measurement, w 2018 roku stacja miała 0,36 proc. udziału, a w 2017 roku było to 0,52 proc. Oglądalność kanału jest mierzona, ale jego wyniki praktycznie nie są udostępniane przez NAM - wyjątkiem są tutaj cykliczne sprawozdania KRRiT.
Telewizja Trwam nadaje od 2003 roku, od 2014 roku stacja jest obecna na MUX-1. Jej właścicielem jest należąca do o. Tadeusza Rydzyka Fundacja Lux Veritatis.
Ze sprawozdania finansowego Fundacji Lux Veritatis wynika, że w roku 2018 zanotowała ona 48 mln zł przychodów i 3,33 mln zł zysku netto, wobec 39,48 mln zł wpływów i 1,58 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody z darowizn wzrosły o 14,2 proc. do 34,21 mln zł, z Telewizji Trwam - o 44,7 proc. do 13,55 mln zł, a z książek i płyt - o 55,4 proc. do 242,4 tys. zł.
Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku
W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”).
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,13 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.
Podium uzupełnia TVP2, która wyprzedziła TVN. Udział stacji w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia ub.r. wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,59 proc. Na czwarte miejsce spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,36 proc.).
Dołącz do dyskusji: Telewizja Trwam ze wzrostem oglądalności w 2020 roku