Ten Square Games: wpływy z „Fishing Clash” rozciągnięte w czasie, korekta obniży wyniki za 2020 r.
Zarząd Ten Square Games zdecydował o korekcie, która obniży przychody spółki w 2020 roku o 43,2 mln zł, a zysk operacyjny o 30,2 mln zł. Korekta wynika z nowego sposobu rozpoznania w czasie przychodów ze sprzedaży wirtualnych atrybutów w grze „Fishing Clash”.
Jak wyjaśniono w komunikacie Ten Square Games, część przychodów we flagowej grze „Fishing Clash” jest generowana poprzez sprzedaż graczom tzw. wirtualnych dóbr trwałych. Do 2019 roku spółka rozpoznawała przychody z tego tytułu w miesiącu dokonania płatności przez użytkownika. Ponieważ wirtualne dobra trwałe mogą być wykorzystywane przez graczy przez dłuższy czas, zgodnie z MSSF 15 przychód z tytułu ich sprzedaży powinien być rozpoznany w czasie.
W sprawozdaniach finansowych za rok 2019 spółka skorzystała, zgodnie z przepisami MSSF 15, z możliwości niewyceniania wirtualnych dóbr trwałych, ze względu na techniczną niemożność pomiaru tego, w jakim stopniu spełnione zostało zobowiązanie do wykonania świadczenia wobec klientów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W toku 2020 roku Ten Square Games wprowadziło zmiany w swoich systemach informatycznych, dzięki czemu technicznie możliwe stało się zbieranie danych pozwalających na analizę wykorzystania dóbr trwałych w czasie. W oparciu o te dane, spółka dokonała szacunku kwoty zobowiązania z tytułu udostępnienia trwałego dobra w grze. Przychody dotyczące zakupu trwałych wirtualnych towarów (oraz koszty prowizji platform dystrybucji cyfrowej takich jak Google Play oraz App Store, dotyczące tych przychodów) są rozpoznawane przez szacowany średni okres gry użytkowników płacących.
Korekta zmniejszy wpływy i zysk operacyjny Ten Square Games
Zarząd spółki w związku z tym podjął decyzję o dokonaniu korekty i obniżeniu przychodów roku 2020 o kwotę 43,2 mln zł (względem płatności dokonanych przez graczy "Fishing Clash") oraz zysku na działalności operacyjnej o kwotę 30,2 mln zł. Decyzja została w czwartek wstępnie potwierdzona z biegłym rewidentem badającym sprawozdanie finansowe spółki za 2020 rok.
- Zarząd Ten Square Games podkreśla, że omawiana korekta jest niegotówkowa i nie ma żadnego wpływu na jej przepływy pieniężne bądź rentowność. W związku ze sposobem przeprowadzenia korekty, wynikającym z zastosowania zapisów MSSF 15, to jest bez korygowania wyników lat ubiegłych, spółka szacuje, że przeprowadzenie analogicznej korekty w 2021 roku będzie mieć znacznie mniejszy procentowo wpływ na jej przychody oraz zysk operacyjny, niż w roku 2020 - napisano w komunikacie firmy.
Raport roczny spółki ma zostać opublikowany 22 marca.
Według podanych na początku stycznia szacunkowych danych w czwartym kwartale ub.r. Ten Square Games osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 129 proc. do 179,9 mln zł. Udział hitowej produkcji „Fishing Clash” zmalał z 92 do 86 proc., bo coraz popularniejsza jest nowa gra „Hunting Clash”.
W połowie stycznia br. Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal, założyciele i główni akcjonariusze Ten Square Games, w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu sprzedali 710,4 tys. akcji firmy stanowiących 9,78 proc. jej kapitału po 500 zł za sztukę. Cena za cały pakiety wyniosła 355 mln zł.
W czwartek na koniec sesji giełdowej kurs Ten Square Games wynosił 493,50 zł, co daje kapitalizację w wysokości 3,59 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Ten Square Games: wpływy z „Fishing Clash” rozciągnięte w czasie, korekta obniży wyniki za 2020 r.