Trinity Mirror idzie w ślady „The Washingotn Post”, chce blokować treści użytkownikom adblockerów
Według nieoficjalnych informacji brytyjskie wydawnictwo Trinity Mirror zamierza ograniczać dostęp do treści w swoich serwisach użytkownikom korzystającym z aplikacji służących do blokowania reklam. Wcześniej testowanie takiego systemu rozpoczął amerykański dziennik „The Washington Post”.
Informacje dotyczące możliwości odcinania od treści czytelników internetowych wydań należących do Trinity Mirror pochodzą z dziennika „The Times”, który powołuje się na swoje źródła w centrali brytyjskiego wydawcy.
Ewentualna blokada w dostępie do materiałów publikowanych w sieci przez Trinity Mirror ma dotyczyć na razie użytkowników iPhone’ów oraz iPadów, którzy wraz z nowym systemem operacyjnym iOS 9 uzyskali możliwość stosowania aplikacji służących do blokowania reklam na stronach internetowych.
W rozmowie z „The Times” pracownicy Trinity Mirror nie ukrywali, że blokowanie dostępu do materiałów dla użytkowników adblockerów jest rozwiązaniem radyklanym i trudno do końca przewidzieć jego skutki, jednak wydaje się obecnie jedną z niewielu dostępnych metod powstrzymania zjawiska blokowania internetowych reklam.
Na razie nie wiadomo kiedy i w jakim trybie Trinity Mirror miałby wprowadzić zapowiadaną blokadę. Oprócz wydawania takich tytułów jak „Daily Mirror”, „Sunday Mirror” czy „People” brytyjski wydawca prowadzi także serwis Mirror.co.uk, który jest trzecią najpopularniejszą stroną prasową na Wyspach Brytyjskich notującą każdego dnia ponad 6 mln odsłon.
Trinity Mirror jest kolejnym wydawcą, który za pomocą blokowania dostępu do swoich materiałów zamierza walczyć z rosnącą popularnością adblockerów. Wcześniej testy tego rodzaju systemu zaczął amerykański dziennik „The Washington Post”, który przez polskich wydawców był chwalony za odwagę.
Dołącz do dyskusji: Trinity Mirror idzie w ślady „The Washingotn Post”, chce blokować treści użytkownikom adblockerów