TVN wprowadza nową oprawę i hasło. Zmieni się też logo
Telewizja TVN po ponad 11 latach zdecydowała się na wprowadzenie nowej oprawy antenowej, którą przygotowała agencja z Argentyny. Pojawi się w niej więcej kolorów, a modyfikacja kolorystyczna będzie dotyczyć też samego loga TVN - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. „TVN to coś, co nas łączy” - to nowe hasło, którego używać będzie stacja.
TVN w wiosennej ramówce umieści aż cztery nowe programy: “The Traitors. Zdrajcy”, “Czas na Show. Drag Me Out”, “Pokonaj mnie, jeśli potrafisz” oraz “MasterChef Nastolatki”. Jednak na widzów czekają nie tylko nowe pozycje, ale też nowa oprawa.
- Wprowadzona ponad 10 lat temu oprawa TVN nadal jest świeża i pasuje do marki. Ale dekada to kawał czasu. W mediach zmieniło się przez ten okres bardzo wiele, TVN jest też gdzie indziej niż był - mówi Wirtualnemedia.pl Robert Przyszlak, dyrektor departamentu kreacji i autopromocji TVN Warner Bros. Discovery.
Podkreśla on, że przy zmianie oprawy firma chciała odświeżyć całą identyfikację stacji. - Zależało nam, by pozostać wiernymi naszej tożsamości - temu, że TVN jest dużym, profesjonalnym kanałem rozrywkowym, ale też takim, na którym widz może polegać, istotnym. Poza rozrywką jest druga noga na której stoi TVN. Zyskało to na znaczeniu szczególnie w ciągu dwóch, trzech ostatnich sezonów, gdy stacją kieruje Lidia Kazen. Zmiana oprawy oparta o koncept „United" jest pochodną kierunku, który obraliśmy już zeszłej jesieni. Nasze gwiazdy w filmach mówiły o swoich wartościach: wolności, odwadze, szacunku, rodzinie czy tolerancji. To są dokładnie te same wartości, którymi kieruje się marka TVN. Więc ta oprawa ma pokazać, że TVN to coś, co nas łączy - opowiada Przyszlak.
- Chcieliśmy też mieć spójny wizerunek w komunikacji 360 stopni, zarówno dla widzów jak i reklamodawców - dodaje Piotr Rucki, dyrektor działu kreacji TVN Warner Bros. Discovery.
TVN zdecydował, że nową oprawę przygotuje argentyńska agencja Superestudio, z którym nadawca współpracował już przy nowej oprawie TVN7, a która wcześniej już wielokrotnie pracowała globalnie z Discovery i WBD, tworząc m.in. obecny branding Food Network. - Ameryka Południowa jest w czołówce miejsc, gdzie tworzony jest obecnie najlepszy design na świecie - mówi Przyszlak.
– Cała idea nowej oprawy sprowadza się do trzech podstawowych faz: przyciąganie, połączenie i reakcja. Koło w naszym brandzie staje się wyzwalaczem, siłą sprawczą, która wchodzi w interakcję z innymi elementami i obrazuje siłę łączenia - opowiada Piotr Rucki.
Gwiazdy TVN na stałe w oprawie
Do całego systemu marki wprowadzono wielobarwną paletę barw złożoną z zielonego, czerwonego, żółtego, białego, granatowego, jasnoniebieskiego. Zachowano kolor niebieski jako podstawowy. - Kombinacji jest wiele, nie wszystkie będziemy wykorzystywać od razu - mówi Przyszlak.
Na stałe w oprawie pojawią się gwiazdy TVN. - Dotąd oprawa opierała się na grafice, a elementy oprawy były pochodną spotów wizerunkowych i zmieniały się co pół roku. Teraz z założenia w oprawie wykorzystywać będziemy grafiki z wizerunkiem gwiazd TVN - mówi dyrektor departamentu kreacji i autopromocji TVN WBD.
TVN wraz ze startem oprawy zacznie emitować spot ramówkowy, który powstawał równolegle z sesją zdjęciową do nowej oprawy. Nie będzie to jednak spot wizerunkowy, jakie TVN prezentuje od lat.
Nowej oprawie graficznej towarzyszyć będą zmodyfikowane efekty dźwiękowe - W oprawie dźwiękowej jest bardzo dużo wariacji tego samego tematu, ale wszystkie są elementem jednego systemu, są spójne - mówi Piotr Rucki.
Nowe kolory w logo TVN
Zmianę przeszło też logo TVN, w którym zmodyfikowano odcień niebieskiego w kole otaczającym słowo TVN, a sama nazwa stacji jest w kolorze białym, a nie żółtym.
- Bazując na trendzie upraszczania logotypów zastanawialiśmy się, jak odświeżyć logo TVN, żeby nie stracić jego rozpoznawalności? Wydawało się, że nie da się tego zrobić, ale Argentyńczycy mieli na to pomysł. To kosmetyczna zmiana, która sprawiła, że logo TVN stało się młodsze i lżejsze - mówi Robert Przyszlak.
Prace nad oprawą trwały kilka miesięcy. Budżetu projektu nadawca nie ujawnia. - To inwestycja na wiele lat - podkreśla dyrektor departamentu kreacji i autopromocji TVN WBD.
Oprawa wejdzie na antenę TVN 1 marca br. Tym razem cała operacja będzie o wiele większa niż to miało miejsce 11 lat temu. - Wtedy wprowadzaliśmy nową oprawę telewizyjną, a teraz zmiana dotyczy „wszystkiego". Poza anteną zmienia się też strona internetowa i profile we wszystkich social mediach. To bardzo duża operacja, wymagająca współpracy wielu działów i ludzi - mówi Przyszlak.
Nowa oprawa TVN7 została wprowadzona jesienią 2021 r. Z kolei kanał TVN24 nową oprawę zyskał wiosną ub.r.
Z danych Nielsena wynika., że średni udział TVN w 2023 r. wyniósł 6,82 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN wprowadza nową oprawę i hasło. Zmieni się też logo