TVN: Sopot Festival zyskał widzów
Sopot Festival 2008, który odbył się 23 i 24 sierpnia, oglądało wTVN średnio 3,1 mln widzów. W ubiegłym roku koncerty z Opery Leśnejzainteresowały 1,4 mln osób mniej. Impreza trwała jednak trzy dni imiała miejsce na przełomie sierpnia i września.
Średni udział dwudniowego festiwalu wyniósł 25% widownizgromadzonej w tym czasie przed telewizorami. W tym roku największąpopularnością cieszył się drugi dzień festiwalu, który oglądało 3,7mln widzów (udział w widowni wyniósł 27,6%, w grupie komercyjnej32,73 proc). Pierwszy dzień oglądało średnio najmniej telewidzów -2,6 mln (udział wyniósł 22,5%, w grupie komercyjnej 25,33 proc.) -wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Dzień1 | Grupa 4+ | 16-49 | ||
START | AMR | SHR % | SHR % | |
SP2008 | 20:49:21 | 3717966 | 27,92% | 33,54% |
SF 2008 | 20:00:05 | 3680570 | 26,91% | 31,92% |
średnio | 3707151 | 27,62% | 33,10% | |
Dzień 2 | ||||
START | AMR | SHR % | SHR % | |
SP2008 | 21:11:17 | 2686385 | 23,58% | 25,52% |
SF 2008 | 20:00:17 | 2460066 | 20,39% | 25,13% |
średnio | 2610243 | 22,47% | 25,40% | |
Dwa dni | 3105730 | 24,98% | 29,29% |
Telewizja TVN podczas emisji Sopot Festival 2008 była lideremrynku. Druga pozycja z udziałem na poziomie 22,72 proc. przypadłaTVP 1 a trzecia dla Dwójki (18,07 proc.).
Sopot Festival 2008 przyciągnął przed telewizory głównie kobiety(60,8%), a także widzów w wieku 30 - 59 lat. Większość z nichpochodziła z dużych i bardzo dużych miast (powyżej 100 tysięcymieszkańców) i posiadała wykształcenie średnie i wyższe.
Sopot Festival 2008 oglądało mniej widzów niż Sopot Hit FestiwalTVP2 (8 i 9 sierpnia b.r.). Impreza Dwójki przyciągnęła średnio 3,4mln osób. Event TVN miał jednak większą widownię od TOPtrendówPolsatu, które śledziło średnio 2,6 mln widzów.
Dołącz do dyskusji: TVN: Sopot Festival zyskał widzów