TVP Info na czele, Polsat News 2 i TV Republika mocno do góry (dane stacji newsowych)
W styczniu 2016 roku pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych zajęło TVP Info. Największymi wzrostami pochwalić się mogły będące na końcu stawki Polsat News 2 i TV Republika.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w styczniu br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,24 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 3,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugą lokatę zajął TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji poszedł do góry o 11,76 proc. do 3,23 proc. Podium uzupełnia TVP Regionalna. W ubiegłym miesiącu miała ona 1,02 proc. udziału, po spadku o 0,97 proc. - jedynym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasował się Polsat News z udziałem wynoszącym 1 proc., o 13,64 proc. wyższym, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 33,33 proc. do 0,12 proc., odnotował Polsat News 2. Stacja ta zajęła miejsce ósme - ostatnie.
Największy udział (4,26 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 2,16 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | |
styczeń 2015 | styczeń 2016 | |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVP INFO | 3,14% | 3,24% |
TVN24 | 2,89% | 3,23% |
TVP Regionalna | 1,03% | 1,02% |
Polsat News | 0,88% | 1,00% |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,25% | 0,28% |
Superstacja | 0,21% | 0,24% |
TV Republika | 0,10% | 0,13% |
Polsat News 2 | 0,09% | 0,12% |
Grupy kanałów | ||
TVP | 4,17% | 4,26% |
TVN | 3,14% | 3,51% |
Polsat | 0,97% | 1,12% |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w styczniu 2016 roku był kanał TVN24 z wynikiem 2,16 proc., po spadku o 4,85 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,27 proc. udziału, wzrost o 6,72 proc.), a trzeci był Polsat News (0,74 proc.; do góry o 8,82 proc.).
Największym wzrostem w tym ujęciu - o 16,67 proc. do 0,07 proc. - również pochwalić się mógł Polsat News 2. Z kolei najwięcej stracił TVN24 Biznes i Świat - było to 17,39 proc. do 0,19 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,35 proc. udziału, po spadku o 6 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 16-49 | |
styczeń 2015 | styczeń 2016 | |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN24 | 2,27% | 2,16% |
TVP INFO | 1,19% | 1,27% |
Polsat News | 0,68% | 0,74% |
TVP Regionalna | 0,56% | 0,57% |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,23% | 0,19% |
Superstacja | 0,07% | 0,07% |
Polsat News 2 | 0,06% | 0,07% |
TV Republika | 0,06% | 0,05% |
Grupy kanałów | ||
TVN | 2,50% | 2,35% |
TVP | 1,75% | 1,84% |
Polsat | 0,74% | 0,81% |
)
Dołącz do dyskusji: TVP Info na czele, Polsat News 2 i TV Republika mocno do góry (dane stacji newsowych)