TVP1 i Polsat liderami oglądalności w DVB-T. TVP Info z największym wzrostem
W listopadzie 2014 roku wśród widzów w naziemnej telewizji cyfrowej na pozycji lidera oglądalności utrzymała się TVP1. Największy spadek zanotowała TVP Historia, a najwięcej zyskało TVP Info. W grupie komercyjnej najlepszy był zaś Polsat.
Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w listopadzie 2014 roku pierwsze miejsce utrzymała TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2013 roku zmniejszył się o 12,65 proc. i wyniósł 15,60 proc.
Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,21 proc., po spadku w skali roku o 3,37 proc.
Na ostatnią pozycję podium awansował TVN, który w listopadzie ub.r. był czwarty. Jego średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,20 proc. i wyniósł 11,77 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmalał o 19,43 proc. do 11,28 proc. Jednocześnie był to najniższy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 59,52 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 9. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,36 proc.
Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w listopadzie br. miała 5,34 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,92 proc. (wówczas kanał ten był piąty).
Z kolei najwięcej straciła TVP Historia, która spadła z miejsca 16. na 19. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 29,32 proc. do 0,94 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 4+ |
|
listopad |
||
Stacja |
2014 |
2013 |
TVP1 |
15,60% |
17,86% |
Polsat |
15,21% |
15,74% |
TVN |
11,77% |
11,63% |
TVP2 |
11,28% |
14,00% |
TVP INFO |
5,36% |
3,36% |
TV PULS |
5,34% |
5,92% |
TV4 |
4,04% |
4,18% |
TVN7 |
4,03% |
4,56% |
Puls 2 |
3,95% |
4,11% |
TTV - Twoja Telewizja |
2,61% |
2,48% |
TV6 |
2,46% |
2,05% |
TVP Regionalna |
2,00% |
2,10% |
TVP ABC |
1,77% |
- |
TVP Rozrywka |
1,69% |
1,69% |
ATM Rozrywka |
1,59% |
2,07% |
Stopklatka |
1,47% |
- |
Polo TV |
1,26% |
1,46% |
Fokus TV |
1,09% |
- |
TVP Historia |
0,94% |
1,33% |
Eska TV |
0,91% |
1,07% |
TVP Kultura |
0,90% |
0,76% |
TVP Polonia |
0,89% |
1,11% |
Polsat Sport News |
0,72% |
0,86% |
W grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,28 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 4,03 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,49 proc. do 13,44 proc. Z pozycji czwartej na trzecią awansowała TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,76 proc., po spadku w skali roku o 17,08 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP2 (8,69 proc.; w dół o 28,48 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 7,56 proc. do 7,34 proc. Natomiast oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która w porównaniu do listopada ub.r. awansowała z miejsca ósmego (5 proc. udziału; w dół o 2,53 proc.).
Także i w grupie 16-49 największym wzrostem pochwalić się mogła stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 68,46 proc. do 2,19 proc. Najwięcej straciła TVP Historia - było to 44,52 proc. do 0,81 proc.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 16-49 |
|
listopad |
||
Stacja |
2014 |
2013 |
Polsat |
17,28% |
16,61% |
TVN |
13,44% |
12,74% |
TVP1 |
9,76% |
11,77% |
TVP2 |
8,69% |
12,15% |
TV PULS |
7,34% |
7,94% |
Puls 2 |
5,00% |
5,13% |
TV4 |
4,96% |
5,32% |
TVN |
4,19% |
5,24% |
TTV - Twoja Telewizja |
3,64% |
3,12% |
TV6 |
3,30% |
2,82% |
ATM Rozrywka |
2,21% |
2,36% |
TVP INFO |
2,19% |
1,30% |
Polo TV |
1,99% |
2,26% |
TVP ABC |
1,85% |
- |
Stopklatka |
1,69% |
- |
Eska TV |
1,68% |
1,90% |
TVP Rozrywka |
1,67% |
1,60% |
TVP Regionalna |
1,33% |
1,19% |
Fokus TV |
1,29% |
- |
TVP Kultura |
1,01% |
0,77% |
TVP Polonia |
0,93% |
1,30% |
TVP Historia |
0,81% |
1,46% |
Polsat Sport News |
0,66% |
0,76% |
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami oglądalności w DVB-T. TVP Info z największym wzrostem