Wśród polskich użytkowników Twittera przeważają mężczyźni, osoby z dużych miast i ze średnim lub wyższym wykształceniem (analiza)
61 proc. polskich użytkowników Twittera to mężczyźni, a 82 proc. ma minimum 25 lat. Serwis jest najpopularniejszy wśród osób żyjących w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców oraz mających średnie i wyższe wykształcenie. Dużo czasu spędzają w nim uczniowie i studenci. Natomiast wśród użytkowników aplikacji mobilnej Twittera więcej jest kobiet.
W lutym br. serwis Twitter.com odwiedziło w Polsce 4,61 mln realnych użytkowników, czyli 16,51 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy korzystał z serwisu średnio przez 12 minut i 12 sekund - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na komputerach Twitter miał 2,95 mln użytkowników i 10,57 proc. zasięgu, a na smartfonach i tabletach - 2,22 mln użytkowników i 7,95 proc. zasięgu. W skali roku łączny zasięg portalu zwiększył się z 14,77 do 16,51 proc. (przy wzroście liczby użytkowników z 4,06 do 4,61 mln), w internecie stacjonarnym zasięg wzrósł z 10,32 do 10,57 proc., a w mobile’u - z 6,01 do 7,95 proc.
Za to średni czas korzystania z serwisu zmalał z 22 minut i 20 sekund do 12 minut i 12 sekund. W internecie mobilnym wydłużył się z 2 minut i 52 sekund do 6 minut i 44 sekund, a w internecie stacjonarnym spadł z 30 minut i 18 sekund do 14 minut.
Z kolei aplikacja mobilna Twittera miała w lutym br. 531,5 tys. użytkowników, co dało 1,9 proc. zasięgu. Rok wcześniej zanotowała 442,8 tys. użytkowników i 1,61 proc. zasięgu.
W lutym przeglądarkową wersję Twittera odwiedziło 2,84 mln mężczyzn (stanowili 61,59 proc. wszystkich użytkowników), którzy korzystali z serwisu średnio przez 14 minut i 18 sekund. Portal odwiedziło też 1,77 mln kobiet, które spędziły na nim po 8 minut i 51 sekund.
Biorąc pod uwagę różną liczbę wszystkich kobiet i mężczyzn korzystających z internetu, wskaźnik dopasowania (affinity) dla kobiet wyniósł 78,67, a dla mężczyzn - 120,35.
Z Twittera skorzystało 821,3 tys. internautów w wieku poniżej 25 lat, stanowiąc 21,69 proc. jego wszystkich użytkowników. W grupie wiekowej 7-14 lat wskaźnik dopasowania to tylko 50,22, a w grupie 15-24 lata - 81,16.
Jednocześnie portal miał 1,08 mln użytkowników w wieku 25-34 lat i 1,05 mln w wieku 55 lat i więcej. Dla tych pierwszych affinity wyniosło 106,51, a dla drugich - 136,97. Z kolei odwiedzający w wieku 15-24 lat korzystali z serwisu średnio przez 18 minut i 7 sekund, a ci mający od 25 do 34 lat - przez 17 minut i 14 sekund.
Twittera odwiedziło w lutym 1,51 mln osób ze wsi, które stanowiły 32,79 proc. jego wszystkich użytkowników. Przy czym wskaźnik dopasowania dla nich wyniósł tylko 86,62.
Z kolei ten wskaźnik powyżej 100 miały grupy użytkowników z miast, gdzie mieszka ponad 100 tys. osób. W przypadku użytkowników z największych metropolii affinity wyniosło 138,18.
Portal odwiedziło 1,22 mln internautów mających gorsze wykształcenie niż średnie, stanowiąc 26,48 proc. wszystkich użytkowników. Affinity dla każdej z tych grup było poniżej 100, dla tych z wykształceniem niepełnym podstawowym wynosiło jedynie 54,35.
Jednocześnie z Twittera skorzystało 3,39 mln osób z wykształceniem średnim lub wyższym. Dla każdej z tych grup affinity było powyżej 100, dla użytkowników z niepełnym wykształceniem wyższym osiągnęło wartość 134,77, a dla tych z wyższym wykształceniem - 125,11.
Jeśli chodzi o grupy zawodowe, to najliczniejsi wśród użytkowników Twittera byli w lutym uczniowie i studenci (703,3 tys. i 15,25 proc. udziału), emeryci i renciści (575,1 tys. i 12,47 proc.) oraz specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów (571,6 tys. i 12,39 proc.).
Dla tych pierwszych wskaźnik dopasowania wyniósł 70,21, dla drugich - 129,57, a dla trzecich - 124,73.
Z kolei wśród użytkowników aplikacji mobilnej Twittera 58,32 proc. stanowiły kobiety, a wskaźnik dopasowania dla nich wyniósł 119,46.
Osoby mające poniżej 25 lat stanowiły 18,34 proc. korzystających z aplikacji, a affinity dla nich osiągnęło wartość 70-73 proc. Natomiast dla użytkowników w wieku 55 lat i więcej ten wskaźnik wyniósł 133,78.
35,87 proc. użytkowników aplikacji Twittera mieszka na wsi, a wskaźnik dopasowania dla nich wyniósł 94,75. W przypadku użytkowników aplikacji z miast mających do 200 tys. mieszkańców affinity osiągnęło wartość powyżej 100.
Jeśli chodzi o poziom edukacji, to wskaźnik affinity był najwyższy dla użytkowników z wykształceniem niepełnym średnim (136,62), nieco niższy dla tych z wykształceniem niepełnym wyższym (119,32) i wyższym (115,33), natomiast najniższy dla tych z niepełnym podstawowym (70,43).
Najliczniejszą grupą zawodową wśród użytkowników aplikacji byli w lutym uczniowie i studenci (93,3 tys.), dla których wskaźnik dopasowania wyniósł 80,83. Natomiast dla urzędników i pracowników administracyjnych ten wskaźnik miał wartość 119,68, dla emerytów i rencistów - 110,84, a dla specjalistów i przedstawicieli wolnych zawodów - 109,72.
Dołącz do dyskusji: Wśród polskich użytkowników Twittera przeważają mężczyźni, osoby z dużych miast i ze średnim lub wyższym wykształceniem (analiza)