Twitter straci ponad 30 milionów użytkowników do końca 2024 roku
Około 32 milionów użytkowników Twittera opuści platformę w ciągu najbliższych dwóch lat - prognozuje agencja badania rynku Insider Intelligence. Przyczynić się do tego mają problemy techniczne i rozprzestrzenianie się obraźliwych treści po przejęciu platformy przez Elona Muska.
Insider Intelligence prognozuje 4-procentowy spadek liczby globalnych miesięcznych użytkowników Twittera w przyszłym roku i 5-procentowy spadek w 2024 r.
W rozmowie z "The Guardian", główna analityczka Insider Intelligence, Jasmine Enberg, powiedziała, że exodus zacznie się powoli w przyszłym roku. Frustracje użytkowników prawdopodobnie wzrosną z powodu problemów technicznych i rosnącego poziomu nienawistnych lub niesmacznych treści, z którymi znacznie zmniejszona liczba pracowników Twittera będzie miała trudności.
Raport przewiduje, że Twitter straci więcej użytkowników w Stanach Zjednoczonych, na swoim największym rynku, niż w jakimkolwiek innym kraju, a ich liczba spadnie o 8,2 miliona w ciągu najbliższych dwóch lat.
Prognozy wskazują, że do końca 2024 roku liczba użytkowników w USA spadnie do 50,5 miliona, najniższego poziomu od 2014 roku, ponieważ Twitter staje się „bardziej niestabilny i mniej przyjemny”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W Wielkiej Brytanii Twitter straci około 1,6 miliona użytkowników w ciągu najbliższych dwóch lat, do bazy 12,6 miliona.
Insider Intelligence wskazuje, że chociaż rozczarowani użytkownicy opuszczą platformę we wszystkich grupach wiekowych, największa koncentracja odchodzących będzie pochodzić z grup wiekowych poniżej 25 i powyżej 45 lat, które „nie są tak lojalne i mniej skłonne do tolerowania poniżającego doświadczenie".
Insider Intelligence obniżył również prognozę wzrostu przychodów z reklam na Twitterze z 22 proc. w 2023 r. i 16 proc. w 2024 r. do „zasadniczo płaskiego”, ponieważ reklamodawcy wycofują, wstrzymują lub przestają reklamować się na platformie z powodu rosnących obaw związanych z bezpieczeństwem marki na platformie.
W listopadzie firma badawcza obniżyła swoje prognozy wzrostu przychodów z reklam na Twitterze o 40 proc. w tym roku.
W poniedziałek Twitter nagle rozwiązał swoją radę ds. zaufania i bezpieczeństwa , grupę doradczą złożoną z prawie 100 niezależnych organizacji obywatelskich, zajmujących się prawami człowieka i innych organizacji, które firma utworzyła w 2016 r. platformy, na chwilę przed zaplanowanym spotkaniem z firmą.
W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.
Kolejne wyniki kwartalne platformy nie zostaną opublikowane, ponieważ po przejęciu przez Muska została wycofana z amerykańskiej giełdy.
Dołącz do dyskusji: Twitter straci ponad 30 milionów użytkowników do końca 2024 roku
Raczej ludzi zachęci to, że nie dostaną bana za byle co.