SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Twitter testuje znikające wpisy. Nie będą jak Stories na Snapchacie

Twitter rozpoczął próby nowej funkcji o nazwie Fleets. Pozwala ona na zamieszczanie przez użytkowników wpisów, które znikają po 24 godzinach. Fleets mają ograniczony zasięg i w założeniach są miejscem do publikowania treści których internauci nie chcą z różnych powodów zamieszczać publicznie na swoim koncie.

O testowaniu nowej funkcji poinformował we wpisie Kayvon Beykpour, szef produktu Twittera. Zgodnie z tymi informacjami próby rozpoczęły się jedynie w Brazylii na platformach Android oraz iOS i nie wiadomo czy zostaną wprowadzone na szeroką skalę.

Fleets - znikające wpisy

Testowana nowość nosi nazwę Fleets i jest niespotykanym wcześniej na Twitterze formatem wpisów. Chodzi bowiem o tweety, które mają znikać z serwisu po 24 godzinach od ich opublikowania.

Fleets nie są zamieszczane na osi czasu, aby je zobaczyć trzeba otworzyć dane na temat profilu konkretnego użytkownika. Odbiorcy przekazu zamieszczonego za pomocą Fleets nie mogą wchodzić z nim w typowe interakcje, nie mogą polubić wpisu czy go udostępnić, a odpowiedź na tweet jest możliwa jedynie w formie wiadomości przesłanej do autora.

Fleets to nie Stories

Idea znikających wpisów w postaci Fleets może przypominać podobne rozwiązania funkcjonujące już w mediach społecznościowych, m.in. na Spachacie czy platformie Instagram. Jednak treści zamieszczone we Fleets mogą mieć jedynie skromną formę przypominającą tradycyjne tweety – objętość tekstu nie może przekraczać 280 znaków z ewentualnym dodatkiem w postaci zdjęcia lub animacji GIF.

Twitter ustami swojego dyrektora produktu wyjaśnia, że Fleets mają być przeznaczone dla tych użytkowników, którzy z jakichś powodów nie chcą zamieszczać publicznie konkretnych przemyśleń i nie życzą sobie, aby po ich publikacji były one stale dostępne w serwisie.

Twitter często zapowiada lub testuje nowe funkcje na platformie. Niektóre z nich są udostępniane szeroko – przykładem jest wprowadzona niedawno opcja łączenia ze sobą wpisów jednego autora. Z kolei inne, choć oczekiwane przez użytkowników, jak zapowiadana możliwość edytowania opublikowanych wpisów nie doczekała się ostatecznie realizacji.

W IV kwartale 2019 roku Twitter zanotował zysk netto w wysokości 118,8 miliona dolarów, w porównaniu do 255,3 miliona dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. W tym samym czasie o 11 proc. zwiększył się przychód firmy, z 908,8 miliona dolarów do 1,01 miliarda dolarów. To pierwszy raz w historii kiedy Twitter w jednym kwartale przekroczył próg 1 miliarda dolarów przychodu.

Dołącz do dyskusji: Twitter testuje znikające wpisy. Nie będą jak Stories na Snapchacie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl