SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tydzień w reklamie tv: 218 mln zł, mniej na leki, więcej na żywność

W ostatnim tygodniu stycznia cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 218,1 mln zł. Więcej niż tydzień wcześniej przeznaczono na promowanie żywności, a znacznie mniej na spoty leków i produktów zdrowotnych.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że w czwartym tygodniu stycznia cennikowe wydatki reklamowe w telewizji były o ok. 2,5 mln zł niższe niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). Cennikowe koszty pokazanych spotów leków i produktów zdrowotnych były o 12 mln zł mniejsze niż tydzień wcześniej. Za to na reklamy żywności przeznaczono 4 mln zł więcej.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (23-29 stycznia 2012)
sektorcennikowe wydatkiudział proc.
Produkty zdrowotne, leki51 849 787,20 zł23,77
Żywność46 467 245,65 zł21,31
Telekomunikacja23 893 502,60 zł10,96
Rozrywka, kultura19 493 061,80 zł8,94
Finanse16 350 586,65 zł7,5
Środki osobistej pielęgnacji ciała16 268 409,80 zł7,46
Sprzedaż14 661 948,60 zł6,72
Motoryzacja, transport10 078 007,00 zł4,62
Domowe środki czystości7 037 101,90 zł3,23
Usługi4 565 836,30 zł2,09
Produkty dla dzieci3 203 428,00 zł1,47
Wyposażenie domu i biura2 861 918,00 zł1,31
Produkty dla zwierząt764 153,00 zł0,35
Inne514 731,00 zł0,24
Marketing54 867,50 zł0,03
Rolnictwo, ogrodnictwo19 500,00 zł0,01
Razem:218 084 085,00 zł


Polsat i TVN cennikowo zarobiły z reklam po ponad pół miliona złotych więcej niż tydzień wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe TVP 1 spadły w skali tygodnia o prawie 2 mln zł. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (23-29 stycznia 2012)
stacjacennikowe wpływyudział proc.
Polsat35 667 625,00 zł16,35
TVN32 073 385,00 zł14,71
TVP119 627 735,00 zł9,00
TVP214 833 715,00 zł6,80
Discovery6 010 160,00 zł2,76
AXN5 764 750,00 zł2,64
VIVA Polska4 690 370,00 zł2,15
TVN244 682 667,00 zł2,15
TLC4 662 320,00 zł2,14
TV44 441 247,50 zł2,04
TV PULS3 480 715,00 zł1,60
Discovery Science3 195 100,00 zł1,47
Polo TV3 162 190,00 zł1,45
Discovery World3 160 110,00 zł1,45
TVN73 100 675,00 zł1,42
TVP INFO3 037 370,00 zł1,39
National Geographic2 955 390,00 zł1,36
Polsat22 831 955,00 zł1,30
Comedy Central2 639 115,00 zł1,21
Animal Planet2 518 265,00 zł1,15


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: 218 mln zł, mniej na leki, więcej na żywność

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl