Tygodnik „Wprost Biznes” zniknął z rynku. „Był rentowny”
Z końcem ub.r. spółka AWR „Wprost” przestała wydawać elektroniczny tygodnik biznesowy „Wprost Biznes” - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Jego marka pozostaje częścią pisma „Wprost” i jego serwisu internetowego.
„Wprost Biznes” wprowadzony został na rynek w marcu 2014 r. jako - dostępny jedynie w formie elektronicznej (w postaci pliku pdf) - tygodnik poświęcony gospodarce w Polsce i na świecie. Przygotowywał go zespół działu ekonomicznego magazynu „Wprost” pod kierownictwem Grzegorza Sadowskiego.
Za darmo czytać „Wprost Biznes” mogli czytelnicy „Wprost” - ci korzystający z jego wersji elektronicznej dostęp do „Wprost Biznes” otrzymywali automatycznie, zaś kupujący papierowe wydanie „Wprost” znajdywali w nim kod dostępu do e-wydania ekonomicznego pisma. Pozostali chętni mogli kupić elektroniczny numer biznesowego tygodnika za 4 zł (więcej na ten temat).
Ostatni numer „Wprost Biznes” w formie samodzielnego e-wydania ukazał się 28 grudnia ub.r. Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa PMPG Polskie Media (właściciel AWR „Wprost”) wyjaśnia, że „Wprost Biznes” pozostaje na rynku, ale jako część głównego grzbietu tygodnika „Wprost”, materiały pod tą marką ukazują się też na stronie wprost.pl/biznes, będą też wydania specjalne.
Pawłowska-Pojawa wyjaśnia, że decyzja o zmianie formuły wydawania „Wprost Biznes” podjęta została, „ponieważ bieżące wydarzenia gospodarcze wykraczają poza formułę magazynu w pdf”. Chodzi jej np. o sprawę rosnących rat kredytów we frankach, która była tematem jednej z ostatniej okładek „Wprost’.
Rzeczniczka PMPG Polskie Media zapewnia, że projekt „Wprost Biznes” cały czas był rentowny. - Ponieważ jego model biznesowy był oparty na współpracy z partnerami, a nie na sprzedaży - wyjaśnia Pawłowska-Pojawa. Wczoraj nie otrzymaliśmy informacji, w jakiej liczbie egz. elektroniczny tytuł był rozpowszechniany.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
W sierpniu do AWR „Wprost” dołączyła Agnieszka Borzym, która została dyrektorem zarządzającym tygodnika „Wprost Biznes” (więcej na ten temat). Anna Pawłowska-Pojawa zapewnia, że pozostaje ona w spółce i dalej odpowiada za projekty pod marką „Wprost Biznes”.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Wprost” w listopadzie ub.r. wyniosła 41 353 egz. (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: Tygodnik „Wprost Biznes” zniknął z rynku. „Był rentowny”