UPC straciło 30 tys. klientów. Najszybciej rośnie telefon
Sieć kablowa UPC Polska na koniec III kwartału br. miała o 30 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Największą dynamikę wzrostu w ciągu ostatnich 12 miesięcy zanotowała telefonia stacjonarna, a najpopularniejszą usługą był dostęp do internetu.
Łączna liczba klientów UPC Polska na dzień 30 września br. wyniosła 1 463 800. Było to o 30,1 tys. (2,01 proc.) mniej abonentów niż 30 września 2011 roku, tuż po połączeniu baz abonenckich UPC i Aster (więcej na ten temat).
Najpopularniejszą usługą operatora pozostaje dostęp do internetu. Na koniec III kwartału br. korzystało z niego 820 100 klientów, czyli o 69 900 więcej niż rok wcześniej (wzrost o 9,32 proc.). Obecnie 85 proc. użytkowników internetu UPC korzysta już z prędkości przesyłania danych 25 Mb/s lub wyższej.
>>>Koniec oferty Aster w połowie 2013 roku
Na drugim miejscu plasuje się telewizja cyfrowa z liczbą 715 400 abonentów, co oznacza wzrost o 130 800 klientów (22,37 proc.). Zwiększenie bazy abonentów telewizji cyfrowej skutkuje malejącą liczbą klientów telewizji analogowej, która w ciągu roku spadła z 774 800 do 592 700.
Relatywnie najbardziej, bo o 28,41 proc., w ostatnim roku wzrosła liczba użytkowników usługi telefonii stacjonarnej. Na koniec września br. korzystało z niej 431 600 abonentów, podczas gdy 30 września 2011 roku było ich o 95 500 mniej.
W ciągu ostatniego roku zwiększyła się też łączna liczba usług świadczonych przez sieć - o 114 300 do poziomu 2 560 000. Na koniec III kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystała już ponad połowa abonentów UPC Polska.
Dołącz do dyskusji: UPC straciło 30 tys. klientów. Najszybciej rośnie telefon