Urinal Intensive ulubioną reklamą, kampania Volkswagena najbardziej rozpoznawalna (wideo)
W grudniu ub.r. najchętniej oglądane przez Polaków były spoty Urinalu Intensive, Media Expert z udziałem Dody oraz Cyfrowego Polsatu, zaś najbardziej rozpoznawalną okazała się kampania Volkswagena.
Do badania zakwalifikowano 10 spotów reprezentujących najpopularniejsze segmenty rynkowe i mających w grudniu najwięcej emisji. Respondenci mieli odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych reklam emitowanych w telewizji w ostatnim miesiącu podobały się Panu/ Pani najbardziej? Proszę obejrzeć wszystkie i wskazać maksymalnie trzy reklamy”.
Pierwsze miejsce w tym zestawieniu zajęła reklam Urinalu Intensive, przy czym spot podobał się bardziej kobietom oraz mieszkańcom wsi. Na drugim miejscu uplasowała się reklama Media Expert z udziałem Dody, która najbardziej przypadła do gustu osobom w wieku do 30 lat, jak też odbiorcom z wykształceniem średnim i wyższym. Reklama znacznie bardziej podobała się osobom, które się uczą i studiują niż emerytom, rencistom i zajmującym się domem. Najmniejsze uznanie reklama zdobyła natomiast wśród mieszkańców wsi.
Spot Cyfrowego Polsatu najbardziej przypadł do gustu mieszkańcom małych miast, a zdecydowanie najmniejszym uznaniem cieszył się wśród osób z wyższym wykształceniem. Reklama bardziej podobała się widzom zarabiającym najwięcej oraz poniżej 75 proc. średniej niż tym deklarującym średnie dochody.
10 najbardziej lubianych reklam w grudniu 2013
1. Urinal Intensive (40% wskazań)
2. Media Expert (39% wskazań)
3. Cyfrowy Polsat (32% wskazań)
4. Plus (29% wskazań)
5. Tymbark (27% wskazań)
6. Witaminy Centrum (20% wskazań)
7. Rutinoscorbin (20% wskazań)
8. Lidl (14% wskazań)
9. Snickers (14% wskazań)
10. Vivus.pl (7% wskazań)
Wśród spontanicznie wskazywanych akcji reklamowych największym uznaniem cieszyła się kampania Volkswagena, która tym samym zdetronizowała zajmującą od kilku miesięcy pierwsze miejsce w zestawieniu markę Play. Spot Volkswagena z psem imitującym dźwięki samochodu był najczęściej spontanicznie przywoływaną pojedynczą reklamą, mimo że zaczęła być emitowana dopiero w grudniu.
Drugie miejsce wśród spontanicznie wskazywanych ulubionych spotów przypadło sieci Play, w której kampanii wciąż najlepiej rozpoznawaną bohaterką jest Barbara Kurdej-Szatan. Trzecią pozycję zajął Orange z popularnymi od lat postaciami Serca i Rozumu.
Na czwartym miejscu uplasowała się kampania papieru toaletowego Regina, dzięki humorystycznemu spotowi. Piątą pozycję zajęła utrzymana w podobnej konwencji kampania Nju mobile.
Badanie zrealizowano w dniach 8-17 stycznia 2014 roku metodą CAWI na 1002 osobach powyżej 16. roku życia mieszkających w Polsce. Była to grupa reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia.
Dołącz do dyskusji: Urinal Intensive ulubioną reklamą, kampania Volkswagena najbardziej rozpoznawalna (wideo)