Amerykański NGO's w kampanii społecznej apeluje o eliminację w policji uprzedzeń rasowych
"Not a gun" to tytuł nowej kampanii społecznej Courageous Conversation Global Foundation, organizacji promującej tolerancję i zajmującej się problemem uprzedzeń rasowych. Akcja zwraca uwagę na częstotliwość interwencji policji wobec czarnoskórych, którzy są w USA zatrzymywani i śmiertelnie ranieni częściej niż osoby o białym kolorze skóry.
W przygotowanym na potrzeby kampanii "Not a gun" filmie widzimy jak po kolei troje bohaterów, kupuje w sklepie batonik. Najpierw to młoda kobieta, potem mężczyzna w garniturze (obie te osoby mają białą skórę). Następny klient to czarnoskóry mężczyzna, który po zakupie wkłada słodycz do kieszeni i wychodzi ze sklepu. Następnie widać, jak zatrzymuje go policja.
W spocie pada informacja, że „czarnoskóra osoba jest trzy razy bardziej narażona na śmierć z rąk policji. Często, gdy jest uzbrojona tylko w baton. Pomóż wszystkim bezpiecznie dostać się do domu”.
"Not a gun" przeciwko uprzedzeniom rasowym
Kampania nakłania także do podpisania petycji na Notagun.org, w której Courageous Conversation Global Foundation apeluje do służb o zmiany w obszarze nawet nieświadomych uprzedzeń rasowych i eliminację przypadków strzelania do nieuzbrojonych czarnoskórych obywateli. Jedna z takich właśnie historii stała się inspiracją do scenariusza powyższego spotu.
W 2012 roku Trayvon Martin zginął z rąk dowódcy straży sąsiedzkiej. Miał przy sobie tylko paczkę cukierków Skittles.
Eric Garner i Stephon Clark to inni czarnoskórzy mężczyźni, którzy zostali zabici przez policjantów, którzy błędnie ocenili, że ci mają przy sobie broń.
Spot reklamowy uzupełnią reklamy w prasie, nośnikach zewnętrznych i aktywności w digitalu.
Za kreację spotu odpowiada agencja GS&P, reżyserem był Kevin Foley.
Dołącz do dyskusji: Amerykański NGO's w kampanii społecznej apeluje o eliminację w policji uprzedzeń rasowych