Viaplay o kolejnej awarii podczas transmisji: Trwa bardzo szczegółowa analiza
Podczas transmisji z gali KSW 66 doszło do awarii w końcówce walki. Internauci mocno krytykują serwis streamingowy Viaplay. Współzałożyciel KSW mówi, że to także problem organizatora, a NENT Group zapewnia nas, że trwa wnikliwa analiza przyczyn kłopotów technicznych.
Gala KSW 66 odbyła się w sobotę w Szczecinie. Już przed miesiącem część subskrybentów Viaplay skarżyła się na problemy z transmisją z gali KSW 65. NENT Group, właściciel platformy zapowiadał wtedy i przy okazji podobnych problemu z odbiorem hitowego meczu Bundesligi Borussia Dortmund - Bayern Monachium, że kłopoty techniczne ustaną. Tak się jednak nie stało.
Krytyka internautów i przeprosiny Viaplay
W sobotę problemy wystąpiły pod koniec transmisji. - Ale to Viaplay się kompromituje przy większych wydarzeniach. Der klassiker? Padło. Main event KSW? Padło. Dobrze, że poprzedni sezon F1 jeszcze nie był u nich, bo by człowiek myślał, że Hamilton spokojnie do mety dojechał jako mistrz - ironizował Mateusz Jankowski na Twitterze. - Po obejrzeniu KSW stwierdzam, że Viaplay to totalne dno. Ile razy to się zacięło... Ile razy trzeba było odświeżyć. To już na rosyjskich streamach lepiej chodzi - stwierdził Mateusz Wróblewski. Wielu użytkowników zamieściło zrzuty ekranu z informacją o tym, że anulowali subskrypcję. - Już więcej nie wykupie viaplay. Sorry, ale za taką jakość szkoda kasy. Ostatnia runda walki wieczoru to jakiś dramat. Podczas całej gali z 10 razy odświeżałem transmisję. Tragedia. Straciliście widza - napisał Daniel Brzozowski.
- Ostatniej nocy doświadczyliśmy problemów technicznych podczas gali KSW, dotknęły one finałowej walki wieczoru. Bardzo przepraszamy naszych klientów za niedogodności - poinformował Viaplay w mediach społecznościowych.
— Viaplay Sport Polska (@viaplaysportpl) January 16, 2022
Lakoniczny komentarz Viaplay
O termin rozwiązania kłopotów technicznych spytaliśmy biuro prasowe NENT Group. - Odnośnie przyczyn problemów technicznych, które wystąpiły podczas wspomnianej transmisji, są one obecnie przedmiotem bardzo szczegółowej analizy - informuje portal Wirtualnemedia.pl Viaplay. Serwis nie zdradza czy przygotuje jakąś rekompensatę dla niezadowolonych klientów. W przypadku poprzednich problemów, obniżał ich opłatę subskrypcyjną za kolejny miesiąc.
Platforma nie zdradziła ilu subskrybentów obecnie posiada. - Odnośnie do danych na temat subskrybentów - nie przekazujemy odrębnych informacji dotyczących zarówno rzeczywistej, jak i docelowej liczby subskrybentów, dla żadnego z naszych lokalnych rynków, w tym także dla Polski - tłumaczy NENT Group.
Borek i współzałożyciel KSW zabierają głos
Część internautów na Twitterze żąda wyjaśnień m.in. od Mateusz Borka, prezentera i komentatora sportowego Viaplay. - Proszę mnie nie pytać ani chamsko nie zaczepiać o sprawy techniczne Viaplay podczas Der Klassikera czy KSW. To nie są moje kompetencje. Piszcie do działu technicznego - zaapelował do nich dziennikarz.
Proszę mnie nie pytać ani chamsko nie zaczepiać o sprawy techniczne @viaplaysportpl podczas Der Klassikera czy KSW. To nie są moje kompetencje. Piszcie do działu technicznego.
— Mateusz Borek (@BorekMati) January 18, 2022
Sobotnie problemy nie dotyczyły serwisu KSW TV, tylko Viaplay. - Jest to jakiś problem technologiczny, od którego nie ucieka Viaplay. Nie jest to problem, który był i go zignorowali. Wyszło coś co było nieprzewidziane przez nich. Miałem godzinę temu takiego calla (przyp. red. połączenie). Top managment i oni wyrazili swoje zaniepokojenie, bo to już któryś z rzędu problem techniczny. Tylko w Polsce to się zdarza. Jesteśmy w 9 krajach poza Polską. Tylko trzykrotnie pojawiły się problemy w naszym kraju. To też jest problem nas jako KSW. To my wybraliśmy naszego nowego strategicznego partnera. Nie chcemy, żeby nasi fani czuli się zawiedzeni, że problemy pojawiają się podczas transmisji. Jest problem. To bardzo gorący temat. My również z naszej strony przepraszaliśmy fanów. Viaplay tego kompletnie nie ignoruje i nie bagatelizuje. W tym tygodniu na pewno będą zwracać się do wszystkich osób, które zgłosiły problem. To jest w tym momencie na tak zwanym warsztacie i jest analizowany każdy najdrobniejszy szczegół. Apelowałbym do pewnego rozsądku. To technologia, która potrafi płatać różne figle - mówił w rozmowie z serwisem Sportowe Fakty Wp.pl Martin Lewandowski, współzałożyciel polskiej federacji Konfrontacji Sztuk Walki (KSW). Lewandowski przypomniał, że w KSW TV też dochodziło w przeszłości do problemów technicznych. Jego zdaniem Viaplay wkrótce zrekompensuje awarię użytkownikom.
KSW i promocje sieci kablowych zwiększają ruch
Platforma Viaplay wystartowała na polskim rynku 3 sierpnia ub.r. Tuż po starcie eksperci i internauci nie kryli rozczarowania z powodu jakości transmisji. Były one oferowane w rozdzielczości HD 720p. Dzisiaj Full HD to standard, a Eleven Sports 1 jest też dostępny w 4K. Viaplay testuje obecnie transmisje w rozdzielczości Full HD. Skandynawska NENT Group poinformowała, że w trzecim kwartale br. platforma streamingowa Viaplay zyskała poza Skandynawią 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce.
Dzięki współpracy z partnerami (UPC Polska, Vectra, Play) NENT spodziewa się znacznego wzrostu liczby abonentów, ponieważ stanowią oni 25 proc. udziału polskiego rynku płatnej telewizji i 30 proc. tego samego rynku krajów bałtyckich. Pod koniec września Viaplay pozyskał łącznie 313 000 subskrybentów w naszym kraju, Litwie, Łotwie i Estonii. Słabiej wyglądają ostatnie dane dotyczące Viaplay w Mediapanelu.
We wrześniu, kiedy można było jeszcze testować przez miesiąc serwis za darmo, platforma zanotowała 2,25 mln użytkowników i 7,71 proc. zasięgu, w październiku - 1,66 mln użytkowników i 5,63 proc. zasięgu, a w listopadzie już tylko 1,1 mln internautów i 3,69 proc. zasięgu. W grudniu Viaplay odwiedziło 1,83 mln polskich internautów, co dało 6,16 proc. zasięgu. Wtedy ruszyły transmisje z gal KSW. Najwięksi w Polsce operatorzy kablowi Vectra i UPC Polska wprowadzili też promocje, dzięki którym z serwisu moża korzystać za darmo przynajmniej przez miesiąc.
Dołącz do dyskusji: Viaplay o kolejnej awarii podczas transmisji: Trwa bardzo szczegółowa analiza