„Vice” rusza z własnym kanałem telewizyjnym. Zastąpi stację H2
Grupa medialna Vice Media uruchomi w Stanach Zjednoczonych własny kanał telewizyjny pod nazwą Viceland. Dodatkowo 200 mln dolarów w firmę ma zainwestować koncern The Walt Disney Company.
Stacja Viceland powstanie w USA z przekształcenia kanału dokumentalnego H2, należącego do spółki A+E Networks (stacja ta bez zmian nadawać będzie na rynkach poza USA). Firma A+E Networks, będąca przedsięwzięciem joint venture między Disney a Hearstem, zwiększy swój udział w Vice Media do 15 proc. Dodatkowo sam Disney ma w Vice Media zainwestować kwotę 200 mln dolarów.
Viceland będzie kanałem z kontentem lifestylowym i rozrywkowym. Pojawi się na początku 2016 roku i będzie dostępny w 70 mln amerykańskich domów. Telewizja ma też trafić do innych krajów, np. w Kanadzie pojawi się u największego operatora kablowego Rogers Communications.
Shane Smith, chief execuitve officer w Vice Media, powiedział, że „Viceland” to kolejny krok w ewolucji marki „Vice” i pierwszy krok w globalnym rozwijaniu sieci na całym świecie.
Vice Media jest właścicielem m.in. wydawanego od 1994 roku magazynu „Vice” oraz szeregu innych mediów, w tych serwisów cyfrowych.
Dołącz do dyskusji: „Vice” rusza z własnym kanałem telewizyjnym. Zastąpi stację H2