VoD.pl przed Playerem i Ipla.tv, VoD.TVP.pl z rekordem, w dół aplikacja Ipla
Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami z wideo na żądanie pozostają VoD.pl, Player.pl i Ipla.tv - pierwszy ma najwięcej użytkowników, a dwa kolejne notują najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania. Bardzo duży wzrost w skali roku osiągnęła sekcja VoD serwisu TVP.pl, a spory spadek zanotowała aplikacja Ipla.
W kwietniu br. VoD.pl (należący do Grupy Onet) odwiedziło 3,38 mln użytkowników, prawie dwa razy więcej niż zanotował zajmujący kolejne miejsce Player.pl (Grupa TVN) - 1,97 mln, oraz po ponad dwa-trzy razy więcej niż Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,44 mln, i dział VoD serwisu TVP.pl - 1,18 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Natomiast Player.pl i Ipla.tv zanotowały najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika. Pierwszy serwis miał 52,58 mln odsłon oraz 8 godzin i 12:10 minuty średniego czasu, a drugi - 34,45 mln odsłon oraz 4 godziny i 58:55 minuty czasu. Sekcja VoD na TVP.pl przyciągnęła przeciętnego użytkownika na 2 godziny i 17:10 minuty, a VoD.pl i Kinoplex.gazeta.pl - na nieco ponad godzinę.
Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w kwietniu br. zanotowała 780,8 tys. użytkowników i 1,92 mln uruchomionych aplikacji.
Serwisy należące do nadawców telewizyjnych najlepsze statystyki osiągają w czasie wiosennej ramówki od marca do maja i jesiennej od września do listopada. Mają też inne strategie udostępniania treści. Na Player.pl i Ipli oprócz produkcji TVN i Polsatu dostępnych jest sporo materiałów od zewnętrznych podmiotów (na Player.pl pojawiły się one w lutym ub.r.), m.in. od Telewizji Polskiej, która natomiast nie ma u siebie zewnętrznych produkcji, za to sporo swoich programów udostępnia na YouTubie.
Wszystkie te serwisy zawierają głównie programy rozrywkowe, seriale i filmy. Na Ipla są też programy i transmisje sportowe, a TVP udostępnia je w sekcji sportowej swojego portalu. Programy informacyjne i publicystyczne TVN można oglądać głównie na TVN24.pl, a TVP - na TVP.info. W ofercie Kinoplex.gazeta.pl są głównie filmy i kilka seriali, a na VoD.pl - także programy telewizyjne.
W serwisach większość produkcji jest dostępnych za darmo, natomiast za oglądanie tych najatrakcyjniejszych (zwłaszcza premierowych filmów) trzeba płacić. Na Player.pl pod koniec ub.r. wprowadzono ofertę dla klientów sieci T-Mobile, a na TVP.pl - bezpłatną Strefę Widza dla osób płacących abonament RTV.
Z serwisów VoD związanych z mniejszymi nadawcami telewizyjnymi najpopularniejsze jest HBOgo.pl, które w kwietniu br. odwiedziło 125,7 tys. użytkowników.
Legalne serwisy VoD w kwietniu 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
vod.pl |
3 479 974 |
29 434 379 |
2 553 897 |
01:03:53 |
16,07% |
player.pl |
1 969 715 |
52 576 475 |
2 313 568 |
08:12:10 |
9,09% |
ipla.tv |
1 436 300 |
34 446 196 |
532 372 |
04:58:55 |
6,63% |
tvp.pl - vod |
1 184 584 |
17 218 797 |
2 759 928 |
02:17:10 |
5,47% |
aplikacja ipla |
780 771 |
1 919 402* |
- |
- |
3,60% |
kinoplex.gazeta.pl |
140 237 |
1 012 050 |
47 773 |
01:10:14 |
0,65% |
*uruchomione aplikacje |
VoD.pl stracił w skali roku 350,3 tys. użytkowników, 5,09 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 9,1 proc., 14,7 proc. i 1,8 proc.). Natomiast Player.pl odwiedziło o 263,9 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (15,5 proc. w górę), którzy wykonali 5,8 mln odsłon więcej (12,4 proc. w górę), przy czym każdy spędził na stronie 56:34 minuty mniej (10,3 proc. w dół).
Ipla.tv zyskała rok do roku 66,1 tys. użytkowników, 6,25 mln odsłon i 55:37 minuty średniego czasu korzystania (to 4,8 proc., 22,2 proc. i 22,9 proc. w górę), za to aplikacja Ipla zanotowała spadek o 355,7 tys. użytkowników i 332,2 tys. uruchomionych aplikacji (31,3 i 14,7 proc. w dół).
Bardzo duży wzrost osiągnęła natomiast sekcja VoD na TVP.pl - o 608,7 tys. użytkowników i 10,4 mln odsłon (czyli 105,7 proc. i 152,7 proc.). Średni czas korzystania ze strony wzrósł skokowo z marca na kwiecień br., po tym jak dołączyła ona w Megapanelu do pomiaru streamów wideo.
Legalne serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
kwiecień 2015 |
kwiecień 2014 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
vod.pl |
3 479 974 |
29 434 379 |
01:03:53 |
3 830 247 |
34 521 184 |
01:05:02 |
player.pl |
1 969 715 |
52 576 475 |
08:12:10 |
1 705 803 |
46 781 080 |
09:08:44 |
ipla.tv |
1 436 300 |
34 446 196 |
04:58:55 |
1 370 216 |
28 185 279 |
04:03:18 |
tvp.pl - vod |
1 184 584 |
17 218 797 |
02:17:10 |
575 859 |
6 813 258 |
00:19:53 |
aplikacja ipla |
780 771 |
1 919 402* |
- |
1 136 443 |
2 251 625* |
- |
kinoplex.gazeta.pl |
140 237 |
1 012 050 |
01:10:14 |
125 870 |
1 026 095 |
01:06:18 |
*uruchomione aplikacje |
Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki czołowych serwisów w 2014 i 2015 roku
Dołącz do dyskusji: VoD.pl przed Playerem i Ipla.tv, VoD.TVP.pl z rekordem, w dół aplikacja Ipla