W III kw. rynek urządzeń wearables w górę o 3,1 proc., Apple sprzedało 1,1 mln Apple Watch
Tylko o nieco ponad 3 proc. wzrosła w III kwartale br. globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W III kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 23 miliony urządzeń z kategorii wearables. To o 3,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (22,3 mln).
W przypadku podstawowych urządzeń (głównie opaski fitness), nie obsługujących zewnętrznych aplikacji, które odpowiadają za 85 proc. całego rynku, zaobserwowano dwucyfrowy wzrost. Natomiast zmalała sprzedaż urządzeń smart, oferujących wsparcie dla aplikacji podmiotów zewnętrznych.
Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 5,3 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 11 proc. r/r) i zdobyła 23 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Xiaomi (3,8 mln sprzedanych urządzeń, +4 proc. r/r, 16 proc. udz. w ryn.) i Garmin (1,3 mln sprzedanych urządzeń, +12,2 proc. r/r, 5,7 proc. udz. w ryn.).
>>> Drastyczny spadek sprzedaży smartwatchów w III kw. Liderem Apple Watch
Zajmująca czwarte miejsce firma Apple jako jedyna z czołówki największych dostawców zanotowała spadek. IDC szacuje, że sprzedaż zegarków Apple Watch zmalała w ujęciu rocznym aż o 71 proc., z 3,9 miliona do 1,1 miliona sztuk. Top 5 zamyka Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W III KW. 2016 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | III KW. 2016 SPRZEDAŻ | III KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU | III KW. 2015 SPRZEDAŻ | III KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit | 5.3 | 23.0% | 4.8 | 21.4% | 11.0% |
2. Xiaomi | 3.8 | 16.5% | 3.7 | 16.4% | 4.0% |
3. Garmin | 1.3 | 5.7% | 1.2 | 5.3% | 12.2% |
4. Apple | 1.1 | 4.9% | 3.9 | 17.5% | -71.0% |
5. Samsung | 1.0 | 4.5% | 0.5 | 2.4% | 89.9% |
Pozostałe | 10.4 | 45.3% | 8.3 | 37.0% | 26.1% |
SUMA | 23.0 | 100.0% | 22.3 | 100.0% | 3.1% |
Dołącz do dyskusji: W III kw. rynek urządzeń wearables w górę o 3,1 proc., Apple sprzedało 1,1 mln Apple Watch