Wirtualna Polska zmienia władze pionu reklamy i technologii. Odchodzą Karaszewski i Zyśk-Lisica
W Wirtualnej Polsce Media od początku grudnia obowiązki dyrektora technologii i produktu reklamowego będzie pełnił Jędrzej Matla, a za badania związane z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji będzie odpowiadał Krzysztof Sierota, wiceprezes oraz dyrektor technologiczny holdingu WP. Jednocześnie z firmy odchodzą Paweł Karaszewski, dotychczasowy członek zespołu zarządzającego odpowiadający za IT oraz Paulina Zyśk-Lisica, dyrektorka pionu rozwoju produktu reklamowego.
- Od 1 grudnia 2023 r. na stanowisko p.o. dyrektora technologii i produktu reklamowego Wirtualnej Polski Media awansuje Jędrzej Matla. Zmiana ta jest częścią procesu mocniej integrującego produkty reklamowe i wydawnicze z obszarem IT. Jednocześnie WP przyspiesza badania związane z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji oraz przetwarzaniem danych. Zespoły odpowiadające za te procesy będą podlegać bezpośrednio Krzysztofowi Sierocie, wiceprezesowi oraz CTO WP Holding - poinformowała w środę Wirtualna Polska.
Jak dodała spółka, “w ramach sieci WPartner oferuje polskim firmom kampanie na powierzchniach innych wydawców w Europie Środkowo-Wschodniej, pracuje też nad rozbudową działu sprzedaży dla klientów zagranicznych. Ekspansja zagraniczna oraz rosnące znaczenie technologii w skalowaniu biznesu powodują konieczność lepszej integracji produktów z obszarem IT”.
Od 1 grudnia WP Media przekształca też dział rozwoju produktu reklamowego w dział technologii i produktu reklamowego, na którego czele stanie Jędrzej Matla. Za rozwój produktów wydawniczych, tak jak do tej pory, odpowiada Jacek Amsterdamski, wiceprezes ds. produktu i telewizji . Wszystkie zespoły odpowiadające za badania związane ze sztuczną inteligencją, analizą i przetwarzaniem danych przechodzą do struktur holdingu i będą podlegać Krzysztofowi Sierocie, wiceprezesowi spółki.
- Technologia odgrywa dziś kluczową rolę. Dlatego tworzymy bardziej zintegrowaną strukturę, która pozwoli nam efektywniej wykorzystać wiedzę naszych specjalistów IT, zwiększając ich znaczenie w organizacji. Integrujemy jednocześnie komórki zarządzania danymi oraz wykorzystania i rozwoju sztucznej inteligencji, by rozwijać się jeszcze szybciej. Od strony biznesowej tylko ścisła współpraca, przenikanie kompetencji wewnątrz organizacji są warunkami koniecznymi do osiągania sukcesów - mówi Krzysztof Sierota.
Czytaj także: Wirtualna Polska wychodzi z reklamami za granicę. Chce obsługiwać spółki funduszu Sorosa
Z Wirtualnej Polski odchodzą Karaszewski i Zyśk-Lisica
Zmiany w strukturze oznaczają, że z WP Media odchodzą Paweł Karaszewski, dotychczasowy członek zespołu zarządzającego odpowiadający za IT, oraz Paulina Zyśk-Lisica, dyrektorka pionu rozwoju produktu reklamowego.
Grupa WP to holding technologiczny, który prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, ma również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w październiku 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 21 milionów Polaków.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W minionym kwartale Wirtualna Polska Holding przy wzroście przychodów o prawie 50 proc. do 405,29 mln zł zwiększyła zysk netto z 50,76 do 71,7 mln zł. To rekordowe wyniki w historii firmy - poprzednio poziom 60 mln zł kwartalnego zysku netto przekroczyła raz (62,94 mln zł w czwartym kwartale 2021 roku), a w dwóch poprzednich kwartałach wypracowała ponad 300 mln zł wpływów.