Wirtualna Polska szybciej zapłaci premie poprzednim właścicielom NextWeb Media
Wirtualna Polska porozumiała się z poprzednimi właścicielami Grupy NextWeb Media, kupionej w połowie ub.r., co do wcześniejszego uiszczenia opłat typu earn-out. Wyda na to ok. 0,5 mln zł więcej niż założyła w rezerwie.
Grupa NextWeb Media, obejmująca m.in. serwisy abcZdrowie.pl, Parenting.pl, Blomedia.pl, Jejswiat.pl, Gadzetomania.pl i Komorkomania.pl, została kupiona przez Wirtualną Polskę za 19,42 mln zł. Nowy właściciel w ramach opcji earn-out zobowiązał się do dopłacenia 3,5 mln zł po osiągnięciu przez spółkę odpowiednio wysokiego zysku EBITDA oraz kolejnych dopłat: 15 proc. wyceny wzrostu w 2016 r. w zakresie serwisów o ochronie zdrowia i parentingu (tę premię oszacowano na ok. 6,4 mln zł) oraz 15 proc. wyceny wzrostu Blomedia.pl - o wynik od połowy 2017 do połowy 2018 roku (ta dopłata ma wynieść ok. 11 mln zł).
W piątek Wirtualna Polska poinformowała, że zawarła z poprzednimi właścicielami NextWeb Media umowę o wcześniejszej spłacie opcji earn-out. Jej koszt będzie o ok. 0,5 mln zł wyższy niż ujęto to w rezerwie na ten cel.
W ub.r. Wirtualna Polska oprócz NextWeb Media kupiła Open.fm i Polskastacja.pl (za ok. 4 mln zł), Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl (za 12,5 mln zł), Allani (za 11,3 mln zł) oraz spółkę Enovatis - właściciela serwisów Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl (za 83,6 mln zł), natomiast w marcu br. - TotalMoney.pl (za 14,5 mln zł).
W pierwszych trzech kwartałach br. Wirtualna Polska osiągnęła 292,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 30,7 mln zł zysku netto. W październiku br. strony i aplikacje internetowe spółki zanotowały 19,86 mln realnych użytkowników i 2,88 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska szybciej zapłaci premie poprzednim właścicielom NextWeb Media