Wojciech Mann szykuje kanał youtube’owy. Pojawił się na Faceboooku i Instagramie
Wojciech Mann uruchomił swoje oficjalne profile na Facebooku i Instagramie. - Chodzi o to, żeby nie tracić kontaktu z słuchaczami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Mann, syn i jednocześnie menadżer dziennikarza. Wkrótce ruszyć ma też youtube’owy kanał odchodzącego z Trójki Manna, a w przyszłości być może internetowe radio.
W poniedziałek 9 marca Trójka nie przedłużyła umowy z Anną Gacek, która ponad dekadę prowadziła z Wojciechem Mannem wtorkową audycję „W tonacji Trójki”. Jak powiedział w sobotnim wywiadzie dla „Gazety Wyborczej” Wojciech Mann, miano jej zaproponować funkcję wydawcy, ale Gacek tego nie przyjęła. W geście solidarności z antenową koleżanką i dziennikarską wychowanką, sam Wojciech Mann też pożegnał się z Trójką - po 55 latach współpracy. Komentując to odejście Magdalena Jethon, wieloletnia szefowa anteny powiedziała nam: "To koniec pewnej epoki".
W piątek, 13 marca, Wojciech Mann zadebiutował na Facebooku i Instagramie, w krótkim czasie gromadząc tysiące followersów (Facebook: ponad 22 tys., Instagram - ponad 8 tys.). Pierwszym wpisem na obu kanałach było krótkie „dziękuję” wraz z zalinkowaną piosenką „Soul Dracula” grupy Hot Blood.
Marcin Mann mówi nam, że są to początki bezpośredniej komunikacji Wojciecha Manna z słuchaczami. - Już teraz widzimy, że będziemy bardziej stawiali na rozwój faceboookowego kanału, tam mamy większy odzew. Głównie chodzi o to, żeby nie tracić kontaktu ze słuchaczami, ale także żeby zbierać nowych, trzymać ich przy sobie i pielęgnować kontakty - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl menadżer dziennikarza.
Dodaje, że niewykluczone, iż wkrótce powstanie też kanał Wojciecha Manna na YouTubie. - Na wszystkich tych kanałach planujemy streamingi, wideoczaty i inne formy bezpośredniego kontaktu live - mówi Marcin Mann.
Jak informuje Wirtualnemedia.pl menadżer dziennikarza "pod adresem Wojciecha Manna w tej chwili spływa mnóstwo propozycji współpracy, głównie z mediów internetowych". Są też propozycje utworzenia własnego internetowego radia. - Niczego na razie nie wykluczamy, musimy trochę jednak poczekać i rozejrzeć się w sytuacji - komentuje Marcin Mann.
Rozmaite propozycje powrotu do mediów rozważa też Anna Gacek. - Dajcie mi, proszę, chwilę na odnalezienie się w nowej sytuacji. Ofert i propozycji jest mnóstwo, ale chcę zdecydować jak najlepiej - mam w końcu dla kogo! Obiecuję, że nie zniknę, że wrócę do Was z czymś super - napisała dziennikarka w czwartek. - Jestem gotowa iść dalej. Nie ma we mnie złości, goryczy, gniewu, smutku czy żalu. Jest tylko ta oszałamiająca dawka sympatii i wsparcia. I wielka ciekawość, co dalej. Co ja wymyślę, wybiorę.
Wojciech Mann z dziennikarstwem radiowym związany jest od lat 60. XX wieku. Początkowo pracował w Rozgłośni Harcerskiej. Pod koniec lat 60. trafił do Trójki i związał się z nią na stałe . Prowadził wiele autorskich programów, m.in. „Magazyn 4/4”, „Poranek z radiem”, „Muzyczna poczta UKF”, „W tonacji Trójki”, „Zapraszamy do Trójki”, „Bielszy odcień bluesa”, „Między dniem a snem”, „Manniak niedzielny”, a w ostatnich latach „Manniak po ciemku” i „Piosenki bez granic”. W latach 1985-1986 poprowadził też kilka wydań Listy Przebojów Programu Trzeciego. W 2006 został członkiem Akademii Muzycznej Trójki.
Według badania Radio Track w czwartym kwartale ub.r. Trójka miała 5,3 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 5,6 proc. rok wcześniej i a 8 proc. w czwartym kwartale 2016 roku.
Polskie Radio w 2018 r. osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Wojciech Mann szykuje kanał youtube’owy. Pojawił się na Faceboooku i Instagramie