Serviceplan Health i Good Story z kampanią społeczną „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi”
Wystartowała kampania społeczna „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” dotycząca języka niedyskryminującego osób z zaburzeniami psychicznymi, realizowana przez firmę Janssen. Za kreację kampanii odpowiada Serviceplan Health (Group One), natomiast agencja Good Story prowadzi działania komunikacyjne w obszarze PR i social media.
Kampania „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa, a w szczególności mediów, osób publicznych, na temat nadużywania w negatywnym kontekście określeń związanych z chorymi i chorobami psychicznymi, a w konsekwencji ich stygmatyzację. Intencją jej organizatorów jest przeciwdziałanie dyskryminacji osób z zaburzeniami psychicznymi, nagłośnienie problemu stygmatyzacji poprzez język i zaangażowanie liderów opinii do wsparcia zmian w tym obszarze.
Koncepcję kreatywną do kampanii, począwszy od zaprojektowania logotypu akcji i KV przygotował zespół Serviceplan Health, multidyscyplinarny zespół specjalizujący się w obsłudze klientów z kategorii pharma & health. Agencja Good Story (part of Beats4Health), specjalizująca się w realizacji kampanii społecznych i edukacyjnych w obszarze healthcare odpowiada za strategię komunikacji kampanii i jej realizację w działaniach PR i na kanałach social media.
W ramach kampanii planowane są działania bezpośrednie skierowane do różnych środowisk opiniotwórczych, które mają wpływ na kształtowanie języka np. nauczycieli języka polskiego, dziennikarzy, agencji reklamowych. Organizowane będą także warsztaty edukacyjne skierowane do osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin uświadamiające rolę pozytywnego mówienia o swojej chorobie lub chorobie swoich bliskich.
W ramach kampanii „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” psychiatrzy i językoznawcy opracowali publikację, której celem jest wskazanie kierunków i rekomendacji dotyczących języka niedyskryminującego osób z zaburzeniami psychicznymi. W dokumencie eksperci zwracają uwagę na zagrożenia jakie związane są z obecnością w przestrzeni medialnej szkodliwych i deprecjonujących określeń (pseudo)psychiatrycznych m.in. wariat, świr, psychiatryk, psychotropy, a także wskazują przykładowe formy niestygmatyzujące osób z zaburzeniami psychicznymi np. osoba z chorobą dwubiegunową /osoba z diagnozą depresji, szpital dla osób chorych psychicznie, leki na depresje.
Organizatorami kampanii „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” są firma Janssen, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, Rada Języka Polskiego oraz Fundacja Pomocy Młodzieży i Dzieciom Niepełnosprawnym Hej Koniku.
Dołącz do dyskusji: Serviceplan Health i Good Story z kampanią społeczną „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi”