Wszystkie tygodniki lokalne ze spadkiem sprzedaży w I kwartale. „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w pierwszym kwartale br. był „Tygodnik Zamojski”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a zdecydowanie najwięcej stracił „Tygodnik Człuchowski”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosła 20 607 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2016 roku o 6,88 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 11,01 proc. do poziomu 15 646 egz.
Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 12 756 egz., po spadku o 7,30 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży zanotował „Tygodnik Człuchowski” (Magraf) - było to 41,10 proc. do poziomu 1 506 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 16. na 19. - ostatnie.
W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem marca 2016 roku zmniejszył się o 6,47 proc. do poziomu 20 272 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (15 520 egz.; spadek o 10,22 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (12 341 egz., w dół o 5,69 proc.).
Jedynym wzrostem (o 2,68 proc. do 8 322 egz.) pochwalić się mógł tutaj „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza „Agard”). Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Tygodnik Człuchowski” - było to 39,15 proc. do 1 520 egz.
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie tygodniki lokalne ze spadkiem sprzedaży w I kwartale. „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany