SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Wyborcza', 'Tele Tydzień', 'Twój Styl' i 'Viva!' liderami swoichsegmentów

"Gazeta Wyborcza", "Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco","Viva!", "Z Życia Wzięte", "Twój Styl" i "Claudia" to tytuły, któremają największe czytelnictwo w swoich segmentach - wynika znajnowszej fali badania PBC General, raport Wirtualnemedia.pl.

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez14,86 proc. Polaków jest liderem segmentu tabloidów, zaś "GazetaWyborcza" (Agora), po którą sięga 14,78 proc. respondentów, stoi naczele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się:bezpłatne "Metro" (7,59 proc.), "Super Express" (7,32 proc.), atakże m.in. "Rzeczpospolita" (4,20 proc.) i "Dziennik" (3,94proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt14,86%
Gazeta Wyborcza14,78%
Metro (dziennik bezpłatny)7,59%
Super Express7,32%
Rzeczpospolita4,20%
Dziennik Polska Europa Świat3,94%
Przegląd Sportowy3,63%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,72%
Gazeta Prawna2,51%
Gazeta Podatkowa0,91%
Giełda Samochodowa0,74%
Puls Biznesu0,38%
Parkiet Gazeta Giełdy0,26%


Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tvguide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień",który jest czytany przez 36,10 proc. Polaków, zaś na drugim miejscuwśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,73 proc.)znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pismyellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasująsię cztery tygodniki poradnikowe: "Pani Domu", "Tina", "Chwila dlaCiebie" i "Naj".

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień36,10%
Życie na Gorąco19,73%
Pani Domu16,34%
Tina16,32%
Chwila dla Ciebie16,15%
NAJ15,88%
Angora10,22%
Newsweek9,39%
Gala9,27%
Tele-Świat9,27%
Auto Świat9,16%
Wprost8,36%
To i Owo7,57%
Polityka7,15%
Twoje Imperium6,80%
Na Żywo6,05%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,83%
Teleprogramy4,49%
Takie jest Życie4,40%
Super TV4,28%
Gość Niedzielny4,06%
Rewia4,04%
Motor3,92%
Przekrój3,86%
Świat i Ludzie2,43%
Imperium TV2,10%
Tele Max1,83%
Forum1,62%
Bella Relaks1,54%
Przewodnik Katolicki0,93%
Jarmark0,89%
Tygodnik Siedlecki0,83%
Tygodnik Ostrołęcki0,70%
Panorama Leszczyńska0,59%
City (tygodnik bezpłatny)0,56%
MM Moje Miasto (tygodnikbezpłatny)0,55%
TEMI Galicyjski TygodnikInformacyjny0,44%
Anonse (wyd. pomorskie) -Tygodnik0,41%
Teraz Białystok (tygodnikbezpłatny)0,21%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) *0,16%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,06%


Liderem dwutygodników jest już po raz trzeci jest"Przyjaciółka" (Edipresse Polska), która przeszła nadwutygodniowy cykl wydawniczy w marcu br. Po ten tytuł sięga 17,18proc. respondentów. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!"(też Edipresse Polska; 11,25 proc.), będąca najpopularniejszymmagazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press;10,40 proc.), lider segmentu real life stories.

Dwutygodnikiprocentrespondentów
Przyjaciółka *17,78%
Viva11,25%
Z Życia Wzięte10,40%
Komputer Świat8,62%
Party Życie Gwiazd6,27%
Bravo4,71%
Świat Seriali3,69%
Sukcesy i Porażki3,50%
Bravo Sport3,09%
Bravo Girl2,58%
Show Magazyn o Gwiazdach2,09%
Monitor Księgowego0,61%


Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "TwójStyl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,19 proc.Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje12,50 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest lideremkategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest naczele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięcznikiprocentrespondentów
Twój Styl13,19%
Claudia12,50%
Cztery Kąty10,91%
Poradnik Domowy10,14%
Murator9,59%
Focus9,16%
Olivia8,44%
Świat Kobiety7,83%
Dobre Rady7,41%
Kobieta i Życie7,38%
Mój Piękny Ogród7,32%
Avanti6,37%
Auto Moto6,25%
National Geographic5,74%
Mamo To Ja5,69%
Działkowiec5,64%
CKM5,20%
Glamour4,94%
Ładny Dom4,32%
Moje Mieszkanie4,29%
PC Format4,23%
Pani4,22%
Cosmopolitan4,01%
CD Action3,97%
Dom & Wnętrze3,87%
Joy3,81%
M jak mieszkanie3,75%
Uroda3,63%
Samo Zdrowie3,41%
Auto Motor i Sport3,36%
Playboy3,23%
Twoje Dziecko3,19%
Kuchnia2,94%
Dziewczyna2,93%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,89%
Dziecko2,86%
Zdrowie2,85%
Elle2,84%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,66%
Zwierciadło2,63%
Cienie i Blaski2,61%
Kwietnik2,56%
Popcorn2,55%
Przyślij Przepis!2,52%
Logo2,49%
Dobre Wnętrze2,41%
Świat Zdrowia (miesięcznikbezpłatny)2,38%
Chip2,34%
Vita2,17%
Świat Motocykli2,13%
Rodzice2,12%
Mój Piękny Dom2,11%
Auto Świat Poradnik2,01%
Twój Maluszek1,99%
Burda1,86%
Twist1,84%
Zbuduj Dom1,80%
Magazyn Futbol1,78%
Moje Gotowanie1,77%
Top Gear1,62%
M jak Mama1,61%
Sekrety Serca1,57%
Charaktery1,54%
Tak Mieszkam1,51%
Focus Historia1,49%
Reader's Digest *1,49%
Majster1,48%
Men's Health1,43%
Forbes1,29%
Na ścieżkach życia1,22%
Next1,18%
Shape1,05%
Sól i Pieprz1,05%
In Style0,98%
Voyage0,95%
Podróże0,94%
Play0,92%
Fun Club0,77%
Architektura-Murator0,59%
Hot Moda & Shopping0,56%
Żagle0,53%
Elle Decoration0,45%
Tenis. Gem.Set.Mecz0,20%


Spośród siedmiu obecnych w badaniudwumiesięczników największym zainteresowaniemczytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (AxelSpringer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 5,33proc.

Dwumiesięcznikiprocentrespondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik5,33%
Auto Świat 4x42,42%
Komputer Świat Ekspert *2,24%
Komputer Świat Gry *2,17%
National Geographic. Traveler1,78%
Weranda Country *0,30%
Sens. Poradnik psychologiczny *0,25%




Badanie PBC General na zlecenie Polskich BadańCzytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresieod grudnia 2008 roku do maja 2009 roku na losowej próbieogólnopolskiej osób (24564 przypadków), dobieranej z operatu PESELi realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS -Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "7dni": grudzień 2008 (próba 20517), "Weranda Country": grudzień 2008: luty 2009 (próba 12206 ), "Sens. Poradnik Psychologiczny":grudzień 2008: marzec 2009 (próba 8070). "Przyjaciółka" do lutego2009 roku była badana jako tygodnik (próba dla niej wynosi 12206przypadków), a "Komputer Świat Ekspert" i "Komputer Świat Ekspert"do grudnia 2008 roku były badane jako miesięczniki (próby dla tychtytułów wynoszą po 20517 przypadków).

Dołącz do dyskusji: 'Wyborcza', 'Tele Tydzień', 'Twój Styl' i 'Viva!' liderami swoichsegmentów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl